Auditorul Financiar - profesionistul potrivit pentru misiunea de Audit AML®
Odata cu aparitia Legii 129/ 2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului (AML) a aparut si obligatia pentru entitatile raportoare din categoria companiilor foarte mari de a-si audita propriile Norme, Proceduri, Politici si Mecanisme de control intern in domeniul AML.
Auditorii financiari au regasit in aceasta prevedere legala o oportunitate de extindere a activitatilor lor.
Trebuie sa facem precizarea ca aceasta obligatie deriva direct din art.8, alin (4), lit.b) al Directivei (UE)2015 / 849, unde textul prevederilor europene a mentionat in mod expres necesitatea unui „ audit independent” pentru companiile mari, asa cum sunt incadrate ulterior de legea nationala, entitati care au devenit astfel obligate sa isi testeze propriile norme si politici interne AML de catre un auditor.
Headhunting sau Direct Search – De ce? Ce doleante comune au candidatii si angajatorii
Pe o piata a muncii, asa cum se prezinta ea acum in Romania, cand criza specialistilor este mare, chiar foarte mare, cand cautam prin toate canalele disponibile – site-uri de joburi, social media etc. - vedem ca nu putem “disloca” usor oamenii. Mai ales in aceasta perioada incerta, cei care au un oarecare comfort, indiferent de ce natura, nu se uita foarte mult in piata si nu cauta noi oportunitati, dorind in acest moment mai degraba sa isi pastreze job-ul actual.
7 metode de generare a oportunitatilor de vanzare online
Vanzarile online sunt complet diferite comparativ cu cele fata-in-fata. Cu exceptia cazului in care vindeti un produs care exploateaza comportamente de cumparare impulsiva, poate fi dificil ca in mediul online sa generati vanzari imediate dintr-o singura campanie publicitara.
De ce? Deoarece, din punct de vedere psihologic, la baza procesului de cumparare sta increderea. Potentialul cumparator are nevoie sa construiasca o baza de incredere inainte de a actiona. De aceea, in medie, un potential client trebuie sa interactioneze cu o companie sau un brand de 15-20 de ori inainte de a face o achizitie.
Umidificarea spatiilor interioare poate reduce transmisia coronavirusului, precum si riscul de infectie
Un studiu recent arata ca prin cresterea umiditatii aerului din spatiile interioare se poate reduce riscul de raspandire a virusului in spitale si alte cladiri la costuri reduse si fara a produce efecte negative.
Timpul de supravietuire a coronavirusurilor SARS
Se stie acum ca timpul de supravietuire a coronavirusurilor SARS pe suprafete difera in functie de tipul suprafetei. Temperaturile scazute (6°C in testele efectuate) si umiditatea foarte scazuta (de circa 30%) permit virusurilor sa supravietuiasca perioade lungi de timp pe suprafete de tot felul si in aer.
7 provocari de marketing si vanzari in economia post-COVID
Din discutiile pe care le avem cu managerii companiilor carora le oferim servicii de consultanta de marketing la Valoria, cei mai multi dintre acestia lucreaza deja, impreuna cu echipele lor, la planurile de revenire in economia post-COVID. Sunt pregatite scenarii pozitive si negative, se analizeaza nevoi si comportamente de cumparare, se adapteaza produse si servicii, se elaboreaza noi planuri de marketing. In ciuda dozei de neprevazut, echipele de vanzari si marketing fac prognoze, discuta cu clientii actuali, recalibreaza bugete si modifica mixul de marketing. Obiectivul? Cresterea favorabilitatii, imbunatatirea ratelor de conversie, asigurarea profitabilitatii.
Ce iti trebuie pentru cresterea vanzarilor in 2020
Cresterea vanzarilor in afacerile business-to-business (B2B) are la baza un proces minutios de pregatire care porneste de la analiza rezultatelor din anul anterior, a proceselor care nu au functionat si a celor care au functionat remarcabil de bine, a oportunitatilor din piata si a comportamentelor de cumparare ale clientilor.
Procesele de vanzare sunt mai eficiente atunci cand au la baza tactici concepute cu atentie pentru a ghida prospectii prin diversele etape ale procesului de cumparare. Iata care sunt cele cinci elemente esentiale care, prin impactul lor asupra eficientei, conduc la cresterea vanzarilor in 2020.
Noul val in digitalizarea managementului facilitatilor
Lumea Managementului Facilitatilor (Facilities Management - FM) este acum una digitala. Dezvoltarea rapida a senzorilor, capacitatea de monitorizare integrata, partajarea datelor in cloud a constituit primul val de digitalizare. Urmatorul val are ca focus utilizarea inteligentei artificiale in analiza datelor partajate, reproiectarea proceselor si implicarea echipei extinse (proprietar-chirias-specialist FM) in luarea deciziilor de interventie.
Oamenii cumpara de la oameni si in B2B
Datorita modificarilor comportamentelor de cumparare din sfera B2B, managerii de achizitii din companii vor sa gaseasca in mediul online, pe langa campanii relevante, continut care sa ii ajute sa inteleaga ce cumpara – de la caracteristici la avantaje si beneficii.
In acest context, marketingul inbound este de mult pe lista de prioritati a directorilor de marketing, iar 53% dintre acestia spun ca in acest fel obtin rezultate mai bune. Prin crearea de continut valoros si prin personalizare, specialistii de marketing din B2B pot ghida decizia achizitorilor si pot imbunatati randamentul initiativelor de marketing.
Sistemul de trasabilitate pentru produsele din tutun a devenit complet operational in Romania incepand cu 31 octombrie 2019
Asteptat sa devina operational in Romania la finalul anului 2019, sistemul de trasabilitate pentru produsele din tutun (tigarete si tutun de rulat) a devenit disponibil mai devreme, mai precis, incepand cu data de 31 octombrie 2019.
Sistemul presupune identificarea si urmarirea fiecarui pachet de tigarete produs sau destinat pietei europene printr-un marcaj de trasabilitate numit “identificator unic” (ID), ce contine informatii privind locul, data productiei precum si destinatia pachetului respectiv. Se urmareste astfel combaterea traficului ilicit cu aceste produse.
Strategii de optimizare a echipamentelor HVAC in cladiri
Cand planificati o inlocuire a echipamentului HVAC aveti la dispozitie trei strategii pentru a va asigura ca noul echipament functioneaza cat mai eficient.
Pana la momentul in care majoritatea proprietarilor cladirilor comerciale decid sa modernizeze sistemele HVAC, echipamente de racire si boilerele, echipamentul existent este in functiune de obicei de peste 20 de ani. Din punct de vedere tehnologic in doua decenii se schimba multe cand vine vorba de sisteme de eficienta ridicata, bazate pe o tehnologie moderna de automatizare a cladirilor. De aceea este bine ca proprietarii de cladiri sa cunoasca cateva strategii care sa le permita optimizarea echipamentelor HVAC pe toata durata lor de functionare.