Industria hoteliera globala creste in 2014, datorita noilor tehnologii si a turistilor chinezi
E de asteptat ca activitatea de tranzacţionare si de dezvoltare de noi proiecte in industria hoteliera globala sa ia avant in urmatoarele 12 luni, incurajata si de investitorii in cautare de noi oportunitaţi de investiţii in acest sector, se arata in raportul EY - Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014.
Dupa ani buni de recuperare lenta si bugete limitate de investiţii, sectorul hotelier global a dat dovada de un apetit puternic pentru crestere in 2013, o tendinţa care va continua si chiar se va intensifica in 2014. Raportul EY, Global Hospitality Insights, prezinta cele 13 tendinţe-cheie care se asteapta sa aiba un impact major in industria hoteliera in 2014 si anticipeaza o consolidare a fundamentelor economice din sector, ceea ce va sta la baza unor performanţe financiare solide in 2014. Cel mai important, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite si surse de capital, provenind atat din zona publica cat si din cea privata, facand posibila continuarea cresterii.
"Ne asteptam ca 2014 sa fie un an de referinÅ£a pentru industria hoteliera", spune Michael Fishbin, director global EY Hospitality. âEY anticipeaza pentru anul acesta o crestere a ratelor medii de inchiriere si a gradului de ocupare a camerelor in mai multe pieÅ£e si in mai multe segmente din industrie, ceea ce va duce la o consolidare a bazelor economice, atragand dupa sine o crestere a preÅ£urilor de achiziÅ£ie a hotelurilor la cheie, in special in orasele cunoscute ca deÅ£inand importante puncte de conexiune cu alte destinaÅ£ii, dar si in piaÅ£a hoteliera secundaraâ.
Accelerarea pieţelor de capital
In contextul apariÅ£iei unui numar mic de hoteluri noi si a doar catorva tranzacÅ£ii realizate in ultimii cinci ani, investitorii de la nivel global au acumulat un apetit impresionant â dar si un nivel ridicat de capital - pentru noi tranzacÅ£ii. Aceasta a dus la o intensificare a activitaÅ£ii pe pieÅ£ele de capital si la marirea fluxurilor de capital transfrontaliere. Cautand investiÅ£ii de inalta calitate in pieÅ£ele stabile, investitorii asiatici au dominat tranzacÅ£iile hoteliere la nivel mondial in 2013 si par hotaraÅ£i sa menÅ£ina acelasi nivel ridicat de activitate si in 2014. Se estimeaza ca investiÅ£iile provenind din China si Singapore, luate la un loc, vor reprezenta peste 60% din totalul capitalului ce va fi investit in industria ospitalitaÅ£ii din afara Asiei in 2014.
Oportunitaţi pentru dezvoltatori
Printre oportunitaţile globale de investiţii, dezvoltarile de unitaţi hoteliere reprezinta un nou pol de interes. Dezvoltatorii se concentreaza sa raspunda solicitarilor venind dinspre actualii si potenţialii lor clienţi pentru dezvoltarea de unitaţi hoteliere cu servicii limitate, de staţiuni de tip all inclusive sau de de unitaţi de cazare alternativa, cum ar fi hostel-urile.
Activitatea de dezvoltare de unitaţi hoteliere este in crestere in mai multe pieţe din intreaga lume si, in special, in orasele cu porturi sau aeroporturi care fac legatura cu alte destinaţii. In acest context, dezvoltatorii care opereaza in Asia si in pieţele Africii sub-sahariene se numara printre principalii beneficiari ai accesului crescut la credite si la capital.
Schimbarea profilului demografic al turistilor
Estimarile arata ca, daca se iau in calcul cheltuielile in crestere facute de doar doua dintre grupurile de populaÅ£ie la nivel global â respectiv milenialii si turistii chinezi - e de asteptat ca industria globala a ospitalitaÅ£ii sa inregistreze performanÅ£e solide pentru urmatorii caÅ£iva ani.
Milenialii â sau generaÅ£ia Y â reprezinta o treime din piaÅ£a iar estimarile arata ca, in urmatorii cinci ani, vor ajunge sa reprezinte o jumatate din piaÅ£a. InfluenÅ£a exercitata de cheltuielile facute de ei asupra afacerilor din industria de ospitalitate i-a determinat pe hotelieri sa-si modifice serviciile si facilitaÅ£ile pentru a raspunde mai bine cerinÅ£elor acestora in privinÅ£a valorii, a inovaÅ£iei, a accesului rapid, a comoditaÅ£ii si a mobilitaÅ£ii.
Insa, cheltuielile facute de turistii chinezi le-ar putea eclipsa chiar si pe cele ale milenialilor. Potrivit United Nations World Tourism Organization (UNWTO), cheltuielile facute de turistii chinezi in 2012 le-au depasit pe cele facute de germani si americani, ajungand la peste 100 de miliarde de USD si clasandu-i pe primul loc la nivel global in privinţa cheltuielilor cu turismul. Turistii chinezi reprezinta segmentul cu cea mai rapida crestere din piaţa. Ca urmare, in tot mai multe hoteluri pot fi intalnite in camere diverse facilitaţi care vizeaza asteptarile oaspeţilor chinezi, cum ar fi papuci, ceaiuri chinezesti, ziare si canale TV in limba chineza, precum si adaptarea meniurilor restaurantelor prin includerea de feluri de mancare chinezeasca.
âRomania a ocupat locul 27 in Europa, in 2010, dupa contribuÅ£ia sectorului ospitalitaÅ£ii la PIB. Dar, daca hotelierii romani vor lua in calcul din timp faptul ca generaÅ£ia Y se asteapta sa reprezinte in 5 ani jumatate din numarul de turisti la nivel mondial, veniturile realizate din turism in Romania ar putea creste semnificativ. Trebuie avuta in vedere dezvoltarea unor facilitaÅ£i care sa raspunda asteptarilor acestei categorii de clienÅ£i, cum ar fi aplicaÅ£ii pentru rezervari direct de pe smartphone, posibilitatea de a face comanda la room service de pe tableta disponibila in camera de hotel, programe extinse de fidelizare pe baza de comision care sa prelungeasca cat mai mult cazarea si, bineinÅ£eles, prezenÅ£a intensa in social mediaâ, spune Elena Badea (foto), Head of Marketing, EY Romania.



