Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Industria hoteliera globala creste in 2014, datorita noilor tehnologii si a turistilor chinezi

E de asteptat ca activitatea de tranzacĊ£ionare si de dezvoltare de noi proiecte in industria hoteliera globala sa ia avant in urmatoarele 12 luni, incurajata si de investitorii in cautare de noi oportunitaĊ£i de investiĊ£ii in acest sector, se arata in raportul EY - Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014.

Dupa ani buni de recuperare lenta si bugete limitate de investiĊ£ii, sectorul hotelier global a dat dovada de un apetit puternic pentru crestere in 2013, o tendinĊ£a care va continua si chiar se va intensifica in 2014. Raportul EY, Global Hospitality Insights, prezinta cele 13 tendinĊ£e-cheie care se asteapta sa aiba un impact major in industria hoteliera in 2014 si anticipeaza o consolidare a fundamentelor economice din sector, ceea ce va sta la baza unor performanĊ£e financiare solide in 2014. Cel mai important, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite si surse de capital, provenind atat din zona publica cat si din cea privata, facand posibila continuarea cresterii.

"Ne asteptam ca 2014 sa fie un an de referinĊ£a pentru industria hoteliera", spune Michael Fishbin, director global EY Hospitality. ”EY anticipeaza pentru anul acesta o crestere a ratelor medii de inchiriere si a gradului de ocupare a camerelor in mai multe pieĊ£e si in mai multe segmente din industrie, ceea ce va duce la o consolidare a bazelor economice, atragand dupa sine o crestere a preĊ£urilor de achiziĊ£ie a hotelurilor la cheie, in special in orasele cunoscute ca deĊ£inand importante puncte de conexiune cu alte destinaĊ£ii, dar si in piaĊ£a hoteliera secundara”.

Accelerarea pieĊ£elor de capital
In contextul apariĊ£iei unui numar mic de hoteluri noi si a doar catorva tranzacĊ£ii realizate in ultimii cinci ani, investitorii de la nivel global au acumulat un apetit impresionant – dar si un nivel ridicat de capital - pentru noi tranzacĊ£ii. Aceasta a dus la o intensificare a activitaĊ£ii pe pieĊ£ele de capital si la marirea fluxurilor de capital transfrontaliere. Cautand investiĊ£ii de inalta calitate in pieĊ£ele stabile, investitorii asiatici au dominat tranzacĊ£iile hoteliere la nivel mondial in 2013 si par hotaraĊ£i sa menĊ£ina acelasi nivel ridicat de activitate si in 2014. Se estimeaza ca investiĊ£iile provenind din China si Singapore, luate la un loc, vor reprezenta peste 60% din totalul capitalului ce va fi investit in industria ospitalitaĊ£ii din afara  Asiei in 2014.

OportunitaĊ£i pentru dezvoltatori
Printre oportunitaĊ£ile globale de investiĊ£ii, dezvoltarile de unitaĊ£i hoteliere reprezinta un nou pol de interes. Dezvoltatorii se concentreaza sa raspunda solicitarilor venind dinspre actualii si potenĊ£ialii lor clienĊ£i pentru dezvoltarea de unitaĊ£i hoteliere cu servicii limitate, de staĊ£iuni de tip all inclusive sau de de unitaĊ£i de cazare alternativa, cum ar fi hostel-urile.

Activitatea de dezvoltare de unitaĊ£i hoteliere este in crestere in mai multe pieĊ£e din intreaga lume si, in special, in orasele cu porturi sau aeroporturi care fac legatura cu alte destinaĊ£ii. In acest context, dezvoltatorii care opereaza in Asia si in pieĊ£ele Africii sub-sahariene se numara printre principalii beneficiari ai accesului crescut la credite si la capital.
 
Schimbarea profilului demografic al turistilor
Estimarile arata ca, daca se iau in calcul cheltuielile in crestere facute de doar doua dintre grupurile de populaĊ£ie la nivel global – respectiv milenialii si turistii chinezi -  e de asteptat ca industria globala a ospitalitaĊ£ii sa inregistreze performanĊ£e solide pentru urmatorii caĊ£iva ani.

Milenialii – sau generaĊ£ia Y – reprezinta o treime din piaĊ£a iar estimarile arata ca, in urmatorii cinci ani, vor ajunge sa reprezinte o jumatate din piaĊ£a. InfluenĊ£a exercitata de cheltuielile facute de ei asupra afacerilor din industria de ospitalitate i-a determinat pe hotelieri sa-si modifice serviciile si facilitaĊ£ile pentru a raspunde mai bine cerinĊ£elor acestora in privinĊ£a valorii, a inovaĊ£iei, a accesului rapid, a comoditaĊ£ii si a mobilitaĊ£ii.

Insa, cheltuielile facute de turistii chinezi le-ar putea eclipsa chiar si pe cele ale milenialilor. Potrivit United Nations World Tourism Organization (UNWTO), cheltuielile facute de turistii chinezi in 2012 le-au depasit pe cele facute de germani si americani, ajungand la peste 100 de miliarde de USD si clasandu-i pe primul loc la nivel global in privinĊ£a cheltuielilor cu turismul. Turistii chinezi reprezinta segmentul cu cea mai rapida crestere din piaĊ£a. Ca urmare, in tot mai multe hoteluri pot fi intalnite in camere diverse facilitaĊ£i care vizeaza asteptarile oaspeĊ£ilor chinezi, cum ar fi papuci, ceaiuri chinezesti, ziare si canale TV in limba chineza, precum si adaptarea meniurilor restaurantelor prin includerea de feluri de mancare chinezeasca.

“Romania a ocupat locul 27 in Europa, in 2010, dupa contribuĊ£ia sectorului ospitalitaĊ£ii la PIB. Dar, daca hotelierii romani vor lua in calcul din timp faptul ca generaĊ£ia Y se asteapta sa reprezinte in 5 ani jumatate din numarul de turisti la nivel mondial, veniturile realizate din turism in Romania ar putea creste semnificativ. Trebuie avuta in vedere dezvoltarea unor facilitaĊ£i care sa raspunda asteptarilor acestei categorii de clienĊ£i, cum ar fi aplicaĊ£ii pentru rezervari direct de pe smartphone, posibilitatea de a face comanda la room service de pe tableta disponibila in camera de hotel, programe extinse de fidelizare pe baza de comision care sa prelungeasca cat mai mult cazarea si, bineinĊ£eles, prezenĊ£a intensa in social media”, spune Elena Badea (foto), Head of Marketing, EY Romania.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Umidificarea spatiilor interioare poate reduce transmisia coronavirusului, precum si riscul de infectie

Umidificarea spatiil...

Un studiu recent arata ca prin cresterea umiditatii aerului din spatiile interioare se poa...

7 provocari de marketing si vanzari in economia post-COVID

7 provocari de marke...

Din discutiile pe care le avem cu managerii companiilor carora le oferim servicii de consu...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole