Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Cum sa dezvolti o strategie de continut eficienta

Fie ca esti in faza de inceput cu marketingul de continut sau folosesti aceasta abordare de mai multa vreme, este bine ca intotdeauna sa revizuiesti strategia de continut pentru a te asigura ca este actualizata, inovativa si relevanta.

In era digitala, concurenta este mai mare ca oricand. Potrivit analizelor realizate de Institutul de Content Marketing, directorii de marketing din companiile centrate pe clienti spun ca, in 2018, au cheltuit 40% din bugetul lor pentru marketingul de continut, in crestere cu 17% fata de 2017.

Strategia de continut se refera la planificarea, crearea si gestionarea oricaror tipuri de continut: continut scris, vizual, audio sau mixt. Marketingul de continut este acea parte din planul de marketing care demonstreaza continuu care este misiunea, viziunea si activitatea companiei, dar si experienta pe care o ofera clientilor in interactiunea cu produsele, serviciile sau reprezentantii companiei.

S-ar putea sa fi auzit cat de importanta este crearea de continut original pentru cresterea unei afaceri - conditia este ca tot continutul creat sa aiba un scop bine planificat. Cand dezvolti o strategie de continut, exista cateva lucruri cheie pe care trebuie sa le iei in considerare:

Care este publicul tinta pentru acest continut?

Asa cum o afacere poate avea mai multe tipuri de clienti, la fel strategia de continut trebuie sa poata raspunde mai multor tipuri de utilizatori ai continutului pe care il creati. Folosirea unei varietati de tipuri de continut si de canale, ajuta la difuzarea de continut original, surprinzator, relevant si diferit pentru fiecare tip de public adresat, care sa-i implice pe cei care interactioneaza cu compania.

Care este problema pe care o rezolva acest continut?

In mod ideal, produsul sau serviciul rezolva o problema pe care segmentul de clienti tinta o are si pe care este bine ca specialistii de marketing sa o cunoasca foarte bine. Numai in acest fel continutul creat ghideaza si educa, cu adevarat, clientii sa depaseasca o anumita problema, pe masura ce incepe sa o identifice si sa o abordeze.

O strategie de continut solida sprijina oamenii de pe ambele parti ale procesului de targetare: pe clientii potentiali care inca se gandesc la principalele lor provocari si pe cei care deja folosesc produsul pentru a depasi aceste provocari. Continutul oferit consolideaza increderea in solutia pe care produsul sau serviciul o ofera si face utilizatorii mai calificati in aprecierea produsului oferit.

Ce te diferentiaza?

Concurentii tai au probabil un produs similar, un serviciu de acelasi fel, ceea ce inseamna ca potentialii clienti trebuie sa stie de ce produsul oferit de tine este mai bun sau, cel putin, diferit. Aici actioneaza continutul.

Pentru a dovedi de ce merita sa cumpere de la tine, trebuie sa dovedesti de ce merita sa fii ascultat!

Ce forme va lua continutul?

Infografice? Video clipuri? Articole pe blog? Podcasturi? Dupa ce ai identificat subiectele de care doriti sa va ocupati, este importanta identificarea formatelor de transpunere a continutului pentru a exprima cel mai bine punctul de vedere al specialistilor companiei.

Ce canale sa folosesti?

Asa cum poti crea continut in diferite formate, vei avea, de asemenea, optiunea multor canale diferite pe care le puteti publica. Canalele pot fi detinute de companie, cum ar fi site-ul web si blogul sau retele sociale, cum ar fi Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter sau Youtube.

Cele mai multe tipuri de continut vor trebui adaptate sau gandite inca de la inceput pentru un anumit canal si numai pentru acela. Este de aceea necesara o strategie de continut bine gandita si exceptional de bine planificata pentru productie si diseminare.

Cum faci managementul continutului?

Faptul ca vei crea si publica atatea tipuri de continut pe canale multe si diverse poate fi o sarcina descurajanta. Fiecare tip de continut original care trebuie creat are un proces de productie distinct si mobilizeaza resurse importante.

De aceea multe companii au ales sa externalizeze atat conceperea strategiei de continut, cat si implementarea acesteia catre agentii de marketing digital. Din colaborarea cu o astfel de agentie vin multe beneficii legate de expertiza superioara in realizarea de continut de calitate.

Autor: Angela Calina (foto), Director Executiv, Mind Shop

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Pe ce sa ‚ÄĚpariezi‚ÄĚ ca sa castigi in marketingul B2B

Pe ce sa ‚ÄĚpariezi‚ÄĚ c...

Acordarea unei importante reduse marketingului in B2B este in continuare o realitate a med...

Elementele esentiale in educatia copiilor pentru a infrunta provocarile viitorului

Elementele esentiale...

Cum definim succesul in viata, in secolul XXI? Acum 50 de ani, o cariera construita cu gre...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole