Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Tehnici esentiale de crestere a conversiei vanzarilor online

Pentru o afacere care face vanzari online, un indicator extrem de important este rata conversiei. Renumita “palnie de vanzari” are cinci sectiuni, care devin din ce in ce mai inguste, de la constientizare, la considerare, preferinta, achizitie si loializare.

Teoria este usor de inteles, dar punerea in practica a unui set coerent de tactici de marketing care sa ne aduca rate de conversie bune pe fiecare dintre aceste sectiuni nu este un lucru usor de facut. De aceea am facut o trecere in revista a modului in care poti creste conversia vanzarilor online.

1. Cresterea conversiei in etapa de constientizare

Oamenii nu pot cumpara de la o afacere despre care nu stiu ca exista. Odata informati de existenta acesteia vor cumpara daca numai daca au incredere.

Cele mai bune tactici de stabilire de crestere a conversiei in etapa de constientizare sunt urmatoarele:
PR online si ”traditional”: Relatiile publice "traditionale" sunt extrem de eficiente in aceasta faza. Ele te ajuta sa construiesti notorietatea brandului si familiaritatea cu serviciile sau produsele oferite. De aceea este important sa fii prezent in publicatiile de profil, la evenimente, la radio si tv, etc. Aceasta tactica este foarte eficienta atunci cand este corelata cu marketingul de continut.
Blogging/vlogging: Clientii actuali sau potentiali apreciaza informatiile, recomandarile, sfaturile primite de la experti. Inca de la inceput fii deschis si impartaseste din “secretele meseriei” cu cei interesati. Fii creativ si exploreaza cu diferite forme de continut. Nu te limita doar la publicarea de articole pe blog.

2. Cresterea conversiei in etapa de considerare

Odata ce potentialii clienti s-au familiarizat cu afacerea ta este momentul sa le captezi atentia. In etapa de considerare este important sa le dai ocazia sa faca mici actiuni chiar inainte de a fi gata sa cumpere.
Iata cateva metode pentru cresterea conversiei in etapa de considerare:
Newslettere interactive: Trimiterea de newslettere este o tactica foarte eficienta. Ratele de deschidere si de click cresc exponential atunci cand iti inviti abonatii sa spuna ce produs prefera, sa participe la alte sondaje sau sa dea feedback la idei de campanii sau tipuri de materiale de marketing chiar din newsletter. 
Landing page-uri: Pe astfel de pagini este esential sa oferi continut care da solutii la o anumita problema. Este cazul ebook-urilor sau altor materiale care explica cum se abordeaza sau se rezolva o anumita provocare a clientului. De exemplu cu ce echipament si cum se realizeaza fotografii subacvatice la mare adancime. Pagina trebuie sa includa un singur call to action.

3. Cresterea conversiei in etapa de preferinta

In etapa de preferinta obiectivul este acela de a pre-califica oportunitatile ajutand clientul sa inteleaga ca produsulele sau serviciile companiei tale raspund nevoilor lui din perspectiva functionala, emotionala, etc.

Cele mai bune tactici de stabilire de crestere a conversiei in etapa de preferinta sunt urmatoarele:
Emailuri automatizate: Cea mai simpla modalitate de a ghida potentialii clienti in aceasta etapa este o secventa de emailuri automatizate. Le poti trimite raspunsuri la 5-7 cele mai frecvente intrebari, detalii privind criteriile corecte de alegere a produsului sau serviciului dorit, alte tips & tricks.
Pillar page-uri: O pagina de pilon este baza pe care este construit un cluster de subiecte. Avantajul este ca se acopera toate aspectele subiectului intr-o singura pagina, cu posibilitatea de detaliere in postari de cluster specifice, care sunt legate la pagina pilon. Paginile pilon prezinta in linii mari un anumit subiect, in timp ce continutul clusterului intra in detalii pe un anumit cuvant cheie asociat subiectului principal.

4. Cresterea conversiei in etapa de achizitie

In medie, potentialii clienti au nevoie sa vada 9-12 elemente de continut de la un brand pentru a se decide sa faca o achizitie, atunci cand au o anumita nevoie sau dorinta specifica. Mai mult, numai pentru etapa de achizitie, statisticile de marketing online arata ca trebuie sa li se ofere ocazia clara  de a trece la achizitie de sapte ori inainte de a fi gata sa cumpere.

In acest context este utila folosirea unui mecanism de trasare a actiunilor in online, cu secvente clare de expunere repetata la continut (prin reclame online, retargetting, newslettere, emailuri automatizate) pentru a determina achizitia.

5. Cresterea conversiei in etapa de loializare

In marketing se spune ca este de 5-7 ori mai usor sa vinzi unui client existent decat sa castigi unul nou. Ai investit o multime de energie si bani in castigarea clientilor, nu-i lasa fara vesti de la tine dupa ce au finalizat prima tranzactie.

Cele mai bune tactici de stabilire de crestere a conversiei in etapa de loializare sunt urmatoarele:
Recomandari si reviewuri. Clientii multumiti vor recomanda brandul catre alte 7-9 cunostinte, povestind despre experienta excelenta de cumparare.  De aceea concentreaza-te sa faci tot ce depinde de tine pentru ca fiecare interactiune sa fie una wow. Apoi este bine sa le dai prilejul clientilor sa poata oferi reviewuri sau sa primeasca o reducere la urmatoarea achizitie, daca aleg oferte de tipul 1+1.
Campanii de up-selling si cross-selling. Structureaza-ti oferta comerciala astfel incat sa poti invita clientii sa cumpere pachete sau suplimente mai scumpe in timpul si dupa achizitia initiala. Poti face acest lucru in timpul procesului de plata sau in urma unui e-mail trimis ulterior achizitiei.
Crearea de comunitati online. Clientii pot fi fidelizati daca sunt invitati sa faca parte din comunitati online unde pot deveni contribuitori, interactionand cu alti iubitori ai produselor si serviciilor firmei tale. Este important sa le oferi continut unic, oferte speciale, sa le ceri feedback dar si sa le dai ocazia de a experimenta cu produse recent lansate, gratuit sau la preturi promotionale.

Autor: Gabriela Streza (foto), Business Development Director, Valoria

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Pe ce sa ”pariezi” ca sa castigi in marketingul B2B

Pe ce sa ”pariezi” c...

Acordarea unei importante reduse marketingului in B2B este in continuare o realitate a med...

Elementele esentiale in educatia copiilor pentru a infrunta provocarile viitorului

Elementele esentiale...

Cum definim succesul in viata, in secolul XXI? Acum 50 de ani, o cariera construita cu gre...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole