Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de profilul si diversitatea cererii clientului acestea pot varia de la servicii ad-hoc, la servicii intergrate ce includ totalitatea gamei serviciilor de FM.

Serviciile de Soft Facilities Management genereaza ambianta placuta si diferentiere

Alaturi de serviciile de operare si mentenanta tehnica a echipamentelor si infrastructurii spatiilor construite (hard FM), serviciile non-tehnice (soft FM) asigura ambianta placuta si un mediu de siguranta pentru personalul care isi desfasoara activitatea in spatiile amenajate.

Fie ca ne referim la serviciile de curatenie, dezinsectie, deratizare, peisagistica sau protectie si paza, oamenii sunt elementul definitoriu in asigurarea unei prestatii de calitate. Un procent de 70%-80% din costurile acestor servicii este alocat personalului de executie si de supervizare a activitatilor.

Comunicarea creaza clientilor experienta excelenta de livrare a serviciilor

Instruirea permanenta a angajatilor, evaluarile periodice ale activitatilor contractate, preocuparea permanenta de identificare a unor noi solutii pentru serviciile prestate asigura un cadru de control si confort pentru beneficiarii spatiilor amenajate.

O comunicare adecvata cu clientul, sincronizarea raspunsurilor la solicitari, exprimarea clara si concreta, cunoasterea si intelegerea corecta a cererilor enuntate de acesta si apoi punerea la dispozitie de mijloace si metode realiste de actiune, asigura dezvoltarea unui parteneriat durabil bazat pe incredere si profesionalism in livrarea serviciilor non-tehnice.

Serviciile de Soft FM presupun o permanenta comunicare cu beneficiarii finali

Calitatea acestor servicii este marcata de perceptia asupra acestora venita de la beneficiarii finali. Daca luam ca exemplu serviciile de amenajare a spatiului verde sau de curatare a suprafetelor vitrate, stim ca rezultatul acestor activitati poate fi afectat de factori de mediu, factori materiali sau umani.
O analiza concreta din partea clientului a actiunilor desfasurate de furnizorul de servicii non-tehnice poate fi realizata in mod corect avand la baza un plan al operatiilor si comunicarea variabilelor posibile. Cuantificarea rezultatelor poate fi realizata cu subiectivism, insa informarea in timp real a unui status al lucrarilor care este de interes pentru client poate elimina neconformitati sau situatii nepredictibile.

Fidelizarea clientilor se face numai prin colaborare deschisa si profesionalism

Astfel, dincolo de materialele, echipamentele si ustensilele utilizate, modul de abordare si de comunicare verbala sau non-verbala are un rol esential in fidelizarea clientului si in plasarea companiei prestatoare ca “top of mind” in planul mental al beneficiarului.

Conform rezultatelor ”Barometrului centrarii pe client in companiile din Romania” realizat de Valoria, desi pentru 75% dintre companii cunoasterea nevoilor consumatorilor este pe primul loc, experienta consumatorilor este relevanta doar pentru 18% dintre companii. Doar 42% dintre companiile respondente spun ca ofera training angajatilor pentru intelegerea abordarii centrate pe client, insa numai 33% operationalizeaza valorile centrate pe client ale organizatiei.

Pentru ca intelegem importanta acestor elemente, diferentierea calitatii serviciilor non-tehnice pe piata din Romania este preocuparea permanenta a managementului FMS. Investim in oameni si pentru oameni pentru a onora promisiunile facute.

Autor: Georgia Popescu (foto), Soft Services Manager, Facilities Management Services

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

In serviciile de ”So...

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de p...

Orasul inteligent nu e un moft, e o necesitate

Orasul inteligent nu...

In luna iunie 2018 a fost publicat clasamentul celor mai „inteligente” orase din lume. Adi...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole