Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Managementul generatiei cu internetul in buzunar

“Fac ce-mi spui daca recunosti cine sunt”. Acesta pare sa fie motto-ul dupa care se ghideaza noua generatie de angajati. Cei nascuti dupa 1980 si consacrati in literatura de business drept Generatia Y, sau millenials, au trait liberi de prejudecati ierarhice si sunt motivati de recunoasterea muncii lor. In topul elementelor care ii motiveaza cel mai mult este stilul de management. Recunoasterea individuala a muncii lor ii defineste ca persoane si in calitatea lor de contributori.

Obisnuiti ai tehnologiei, cei din generatia millenials au asteptari de la manageri si isi doresc ca feedback-ul pe care il obtin de la acestia sa fie similar cu cel de la dispozitivele folosite: personalizat si instant, chiar in urma actiunilor lor.

Stau foarte mult conectati si par sa dezvolte comportamente ce imbina nevoia de socializare si de distractie, cu nevoia de sens in ceea ce fac. Iar aceasta nevoie de conectare si sens ii face neintelesi pentru generatia managerilor formati intr-un alt context si intr-o alta scoala de gândire, pentru care a fi responsabil inseamna a fi sobru si neinterogativ.

Millenials vorbesc la persoana intâi singular si la diateza activa, ceea ce-i face sa para desprinsi dintr-un selfie la locul de munca. De fapt, ei vor recunoastere din partea managerilor, intr-o lume monotona a angajatilor care fac in mod repetitiv aceeasi activitate.

Pentru aceasta generatie, crearea unui mediu motivant de lucru este un aspect este foarte important. Prin urmare, pentru a creste coeficientul de motivatie pentru Generatia Y, managerii trebuie sa-i provoace pe acesti angajati, sa-i implice in activitati si proiecte cât mai diverse si sa fie deschisi la ideile si propunerile venite din partea lor.

Tinerii Generatiei Y sunt motivati de libertatea de a lucra dupa cum le place, având in permanenta in vizor obiectivul fixat de manager. Ei nu vor un manager care sa le sufle in ceafa si sa le spuna secunda de secunda ce au de facut, ci prefera un feedback periodic, care sa valideze ca sunt pe directia buna.

In versiunea lor, managerul direct este mai degraba un antrenor de talente de la care vor sa stie daca au lucrat bine sau nu. Iar daca se intâmpla ca managerul sa nu fie multumit de calitatea muncii lor, acesta are libertatea sa ii pregateasca profesional si sa-i motiveze sa performeze la adevaratul lor potential.

Din cauza capacitatii lor reduse de a se concentra, millenialii au nevoie sa fie motivati si recompensati imediat.

Astfel, pentru o facila integrare in companie si pentru asigurarea transferului de experienta, o solutie ar fi ca managerii sa creeze retele interne de mentorat. In acest fel, tinerii din Generatia Y vor primi sfaturi si consiliere pentru a performa in noul mediu de lucru. In plus, prin mentorat, ei capata o directie care ii orienteaza catre un scop al muncii pe care o fac. De aceea, un factor important in managementul relatiei cu tinerii din aceasta generatie este comunicarea eficienta. Daca isi extrag semnificatie din munca pe care o presteaza, atunci ei vor fi motivati si deschisi sa fie ghidati de catre mentori.

Este esential ca managerii sa inteleaga ca cei din Generatia Y doresc sa se educe continuu si sa invete de la colegii lor. Acesti tineri cauta sarcini provocatoare si au o dorinta de a câstiga cunostinte prin colaborarea cu cei din jur.

Autor: Alina Fanita (foto), CEO, PKF Finconta

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Noi restrictii in domeniul detasarilor transnationale. Ce prevede noua directiva publicata in iulie 2018

Noi restrictii in do...

Presiunea statelor dezvoltate ale Uniunii Europene de a modifica cadrul de reglementare pr...

Digitalizarea companiilor de servicii profesionale

Digitalizarea compan...

Spre deosebire de industriile in care produsul este tangibil, in industria serviciilor pro...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole