Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Nou studiu Dell EMC: Majoritatea companiilor la nivel global recunosc importanta datelor ce se gasesc in sistemele IT, dar au dificultati in a le proteja adecvat

Numarul companiilor care nu reusesc sa recupereze datele dupa un incident aproape s-a dublat fata de 2016, potrivit studiului Global Data Protection Index, realizat in randul a 2.200 de decidenti in domeniul IT din 18 tari.

• Organizatiile chestionate au gestionat in medie 9,70 PB de date in 2018, o crestere exploziva de 569 procente fata de 1,45 PB de date gestionate in 2016.
• La nivel global, 92% dintre companii inteleg valoarea potentiala a datelor, iar 36% le monetizeaza deja.
• Dintre respondenti, 76% au inregistrat un eveniment perturbator in ultimele 12 luni, iar 27% au inregistrat o pierdere de date ireparabila, aproape dublu fata de 14% in 2016.
• Peste o treime (35%) dintre respondenti sunt foarte increzatori ca infrastructura lor de protectie a datelor respecta reglementarile existente, dar numai 16% dintre ei cred ca vor face fata provocarilor viitoare.
• Aproape jumatate (45%) dintre cei intervievati se confrunta cu dificultati in a identifica solutii adecvate de protectie a datelor pentru tehnologiile mai noi, precum inteligenta artificiala si invatarea automata.

Dell EMC anunta rezultatele celei de-a treia editii a studiului Global Data Protection Index, care indica un ritm exploziv de crestere a volumului de date (569%) si o evolutie impresionanta, de aproape 50% in ultimii doi ani, a numarului celor care au adoptat solutii de protectia datelor. Studiul, in cadrul caruia au fost intervievati 2.200 de decidenti din organizatii publice si private cu peste 250 de angajati, provenind din 18 tari si activand in 11 domenii, ofera o perspectiva completa asupra situatiei protectiei datelor si asupra maturitatii strategiilor de protectie. Concret, studiul a relevat o crestere a volumului mediu de date gestionate (de la 1,45 PB in 2016 la 9,70 PB in 2018) si o constientizare pe scara larga a valorii acestora. Astfel, 92% dintre respondenti inteleg valoarea potentiala a datelor din companie, iar 36% dintre acestia isi monetizeaza deja datele. Desi aceasta constientizare este un fapt pozitiv, majoritatea respondentilor au dificultati in a le proteja adecvat. Combinatia acestor factori sta la baza multora dintre constatarile studiului.
 
Incidentele perturbatoare sunt costisitoare
Volumul de date in sine si importanta acestora pentru operatiunile comerciale fac ca protectia datelor sa fie cu atat mai dificila. Incidentele perturbatoare apar frecvent, dar mai alarmanta este cresterea cantitatii de pierderi de date ireversibile. Peste trei sferturi (76%) dintre respondentii din toata lumea s-au confruntat cu un tip de incident intr-o perioada de 12 luni, iar 27% nu au reusit sa isi recupereze datele prin intermediul solutiilor existente de protectie a datelor, un numar aproape dublu (14%) fata de 2016. 

In acelasi timp, 76% dintre respondenti utilizeaza cel putin doi furnizori de solutii pentru protectie a datelor, crescand cu 35% probabilitatea sa se confrunte cu un tip de incident in comparatie cu cei care au un singur furnizor. Oprirea neplanificata a sistemelor reprezinta cel mai comun tip de incident (43%) in cazul celor care utilizeaza doi sau mai multi furnizori, urmata de atacuri de tip „ransomware”, care au dus la restrictionarea accesului la date (32%), si la pierderea de date (29%).
Desi opririle neplanificate ale sistemelor sunt mai frecvente, pierderea de date este mult mai costisitoare. De exemplu, cei care s-au confruntat cu intreruperi neplanificate au inregistrat in medie 20 de ore de nefunctionare in ultimele 12 luni, ceea ce i-a costat 526.845 $, in timp ce pierderea de date a insumat in medie un volum de 2,13 terabyti si costuri in valoare de aproape 1 milion de dolari. In plus, multi dintre cei care au inregistrat un incident au declarat, de asemenea, ca acesta a avut implicatii comerciale profunde in ceea ce priveste increderea clientilor, valoarea marcii si productivitatea angajatilor, printre altele.

Nu numai volumul de date pierdute creste costurile, ci si valoarea datelor in sine. Este evident ca organizatiile constientizeaza acest lucru, 81% dintre respondenti declarand ca acorda o mai mare atentie protectiei datelor care au cea mai mare valoare comerciala.

Provocari in ceea ce priveste protectia datelor
Desi numarul companiilor clasificate drept „adoptatori” ai protectiei datelor a inregistrat un salt de aproape 50 de puncte procentuale (de la 9% in 2016 la 57% in 2018), iar numarul „liderilor” a crescut cu 10 pp (de la 2% in 2016 la 12% in 2018), majoritatea companiilor au dificultati in a implementa o solutie care sa fie potrivita nevoilor lor. Majoritatea respondentilor (95%) se confrunta cu cel putin o problema in legatura cu protectia datelor. Principalele trei provocari la nivel global sunt:

1. Pe primul loc, cu 46%, s-a situat complexitatea configurarii si operarii aplicatiilor/echipamentelor de protectie a datelor si cresterea exponentiala a costurilor cu stocarea si gestionarea copiilor de rezerva, cauzata de extinderea rapida a volumului de date.
2. Absenta solutiilor de protectie a datelor pentru tehnologiile emergente s-a clasat pe locul al doilea, cu 45%.
3. Asigurarea conformitatii cu reglementarile, precum GDPR, s-a plasat pe locul al treilea, cu 41%.

In cazul celor care au dificultati in a identifica solutiile adecvate de protectie a datelor pentru noile tehnologii, mai mult de jumatate (51%) au declarat ca nu au putut gasi solutii adecvate de protectie a datelor pentru inteligenta artificiala si invatarea automata, urmate de aplicatiile cloud native (47%) si IoT (40%).

Problemele puse de tehnologiile emergente si de cresterea rapida a volumului de date abia incep sa prinda contur. Ca atare, numai 16% dintre respondenti considera ca actualele lor solutii de protectie a datelor vor fi capabile sa faca fata tuturor provocarilor operationale viitoare.

Tehnologia cloud schimba paradigma protectiei datelor
Potrivit studiului Global Data Protection Index, utilizarea solutiilor de cloud publice a crescut, in medie, de la o acoperire de 28% a intregului ecosistem IT din organizatiile respondentilor, la nivelul anului 2016, la 40% in 2018. Aproape toate organizatiile care utilizeaza solutii de cloud public (98%) le exploateaza si in cadrul infrastructurii lor de protectie a datelor. Printre principalele situatii de utilizare a solutiilor cloud publice in protectia datelor se numara:

1. Servicii de backup/snapshot pentru a proteja aplicatiile dezvoltate in mediile de tip cloud public utilizand arhitecturi de generatie noua (41%).
2. Backup pentru aplicatiile/datele locale (41%).
3. Protejarea unor anumite aplicatii SaaS (40%).
4. Versiuni pentru cloud ale aplicatiilor locale de protectia datelor in vederea protejarii aplicatiilor din mediile de cloud publice (40%).
5. Servicii de backup/snapshot pentru a proteja aplicatiile dezvoltate in mediile de tip cloud publice pe baza unor arhitecturi de generatie anterioara (38%).

In ceea ce priveste solutiile de protectie a datelor intr-un mediu cloud public, cresterea datelor joaca un rol extrem de critic, dupa cum au indicat 64% dintre respondenti, care au mentionat ca fiind importante optiunile de scalabilitate. Concret, 41% dintre respondenti au indicat impactul dimensionarii infrastructurii sau serviciilor de protectia datelor ce trebuie protejate, in timp ce 40% au indicat abilitatea de a scala serviciile odata cu cresterea volumului de lucru in solutiile de cloud public.

Reglementarile reprezinta un catalizator pentru evolutie
Reglementarile privind confidentialitatea datelor, precum Regulamentul General al Uniunii Europene privind Protectia Datelor (GDPR) sunt relativ noi, iar adevaratul impact asupra industriei datelor nu a fost constientizat inca. Cu toate acestea, conformitatea cu reglementarile a devenit rapid un element central, 41% dintre respondenti plasand-o printre principalele trei provocari in materie de protectie a datelor.

In plus, numai 35% dintre cei intervievati s-au declarat foarte increzatori in faptul ca infrastructura si procesele actuale de protectie a datelor din organizatiile lor respecta reglementarile la nivel de regiune. Aceasta perceptie incepe sa se concretizeze, avand in vedere ca 12% dintre respondentii ale caror companii au inregistrat pierderi de date sau intreruperi neplanificate in ultimele 12 luni au declarat ca organizatiile lor au platit amenzi ca urmare a acestor incidente.

Citate
„Tehnologiile emergente, precum AI si IoT, reprezinta frecvent punctul central de interes al transformarii digitale a organizatiilor, dar datele generate de aceste tehnologii sunt absolut esentiale in ciclul transformational”, a declarat Beth Phalen, presedinte si director general al Diviziei Dell EMC Data Protection. „Cresterea cu aproape 50% a numarului organizatiilor care adopta solutii de protectie a datelor si faptul ca majoritatea companiilor constientizeaza acum valoarea acestora dovedesc ca ne aflam pe calea corecta spre protejarea si exploatarea datelor pe care se sprijina progresul umanitatii”.

Surse de informare suplimentare
• Pentru o versiune detaliata a studiului Global Data Protection Index, care include si infografice globale si regionale, puteti accesa www.dellemc.com/gdpi.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Auditorul Financiar - profesionistul potrivit pentru misiunea de Audit AML®

Auditorul Financiar ...

Odata cu aparitia Legii 129/ 2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si fin...

Headhunting sau Direct Search – De ce? Ce doleante comune au candidatii si angajatorii

Headhunting sau Dire...

Pe o piata a muncii, asa cum se prezinta ea acum in Romania, cand criza specialistilor est...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole

Update cookies preferences