Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Adrian Sabau, Director general Casa Mobila Simex: "De peste doua decenii, compania Simex reprezinta emblema mobilei romanesti in Europa Centrala si de Est, pe segmentul mobilei de lux"

Dle Director Adrian Sabau, in orice afacere exista un punct de plecare, urmat de cateva jaloane, pe care daca le depasesti, te poti numi antreprenor. Cum a fost startul in afaceri in cazul dvs?
Din perspectiva antreprenoriala, ideea reprezinta kilometrul zero al oricarei afaceri. Evolutia de la ideea de baza la constructia efectiva a identitatii si reputatiei unui brand poate fi asociata cu cea a unui drum cu sens unic, care porneste de la asumarea si dezvoltarea unei viziuni, a unui concept, si are drept destinatie finala atingerea indicatorilor de performanta, setati pentru business-ul in cauza. Intotdeauna am gandit impedimentele, mai mult sau mai putin aleatorii, care apar pe parcurs, drept oportunitati de consolidare si dezvoltare a brandului Simex, nicidecum ca amenintari sau minusuri ale companiei. Indiferent daca a fost vorba de procedurile preliminare de infiintare a firmei, de cadrul legislativ, de mediul concurential, fluctuatia cererii de pe piata sau dinamica si impredictibilitatea mediului de afaceri, toate acestea trebuie intelese si gandite drept perspective de crestere a business-ului. Astfel, printr-o foarte buna previzionare si adaptare in permanenta la variatiile din piata, este greu de apreciat cat de complicat a fost cu adevarat startul sau drumul de la idee, la Brandul Simex de astazi.

Ce criterii au stat la baza formarii si mentinerii unui brand de lux, atat in tara, cat si in afara ei?
Intr-adevar, compania Simex se pozitioneaza pe segmentul mobilei de lux, reprezentand, de peste doua decenii, emblema mobilei romanesti in Europa Centrala si de Est. Calitatea foarte buna a colectiilor Simex ne-a propulsat in topul preferintelor clientilor, astfel ca, o data ce au cumparat de la Simex, acestia continua sa-si mobileze locuinta de la noi si, mai mult, ne recomanda mai departe cunoscutilor, fapt ce ne-a asigurat de-a lungul timpului un flux din ce in ce mai mare de clienti fideli. Calitatea recunoscuta a mobilierului Simex se reflecta intr-o crestere constanta a cifrei de afaceri, de la an la an, si cred ca doar ea, calitatea, a fost direct raspunzatoare de ceea ce reprezentam azi pe aceasta nisa de piata.

Cum ati caracteriza in prezent piata de mobila din Romania si cum vedeti evolutia sa pe viitor?
Analizand obiectiv evolutia pietei de mobila, tendintele din ultimii ani reflecta o predilectie a gusturilor si preferintelor clientilor pentru mobilierul din lemn masiv, cu finisaje de inalta calitate si un grad de rezistenta la uzura foarte ridicat. In felul acesta, respectand standardele de calitate asteptate de client, compania noastra a devansat in optiunile cumparatorilor firmele de mobilier de import, pe acelasi segment de mobila.

Care sunt cele mai cautate produse? S-au schimbat tendintele in ultimii ani?
Intreaga paleta de mobilier Simex corespunde celor mai inalte standarde de design si calitate, unul dintre cele mai importante criterii dupa care se face analiza mobilei in fabricile noastre fiind rezistenta materialelor utilizate in prelucrarea lemnului. De aceea folosim numai lacuri pe baza de apa, spre exemplu.
Este din ce in ce mai evident faptul ca optiunile clientilor se indreapta atat catre produsele de mobilier standard, cat si catre cele executate la comanda. Aria de acoperire a comenzilor speciale este foarte mare si avem designeri si proiectanti care se pot deplasa la domiciliul clientilor, pentru masuratori si schite.

In domeniul dvs este probabil una dintre cele mai concurentiale piete. Unde se face diferenta?
Consider ca factorul major de diferentiere fata de celelalte companii existente in piata este calitatea autentica, desavarsita a mobilierului, ceea ce da o valoare identitara companiei Simex. Desi ne definesc calitatea, design-ul inovativ si diversitatea, raportul calitate-pret este, de asemenea, unul foarte bun, devenind in timp un indicator al relatiei de incredere pe care am construit-o si o construim de fiecare data cu clientii nostri.

‚ÄúProfilul clientilor Casa Mobila Simex este unul distins si exclusivist, iubitor de mobila de arta‚ÄĚ

Exista un model care, sa spunem, "a mers foarte bine"?
Da, la o analiza atenta a fluxului cererilor si comenzilor, de-a lungul anilor am putut constata o afinitate aparte a clientilor pentru Colectia Cristina, care s-a impus pe piata de profil timp de 20 de ani, prin designul sau elevat, in linie clasica. Si pe plan international, Colectia Cristina a devenit un veritabil simbol al Grupului Simex, vanzarile noastre pe piata din Rusia debutand la inceputul anilor 2000 cu aceasta colectie.
Predilectia clientilor pentru Colectia Cristina poate fi explicata prin eleganta desavarsita pe care aceasta o inspira prin formele masive si armonioase din lemn de inalta calitate, prin noul finisaj Murcia, cu patina neagra, cat si prin furnirul de nuc combinat cu sculptura din esente de tei de calitate superioara.
Colectiile Casa Mobila Simex constituie piese cu valoare sentimentala, astfel ca, pentru a nu lasa patina timpului sa se astearna peste Colectia Cristina, am reinventat-o in 2013, aducandu-i modificari de finisaj si detalii pe sculptura, fapt ce a relansat-o in topul mobilei stil din Romania si din alte tari europene.

Sa intelegem ca va adresati unui segment exclusivist?
Asa cum afirmam anterior, Casa Mobila Simex se distinge prin pozitionarea pe segmentul de lux al mobilei din Romania. Prin calitatea pieselor de mobilier, raspundem celor mai inalte pretentii si deziderate in materie de mobila. Profilul clientilor Casa Mobila Simex este unul distins si exclusivist, iubitor de mobila de arta si care apreciaza atributele si valorile brandului nostru: mobilier armonios, in linie clasica, cu un design somptuos, elaborat din structuri masive din lemn de fag si tei, sculptura executata manual si intarsiile atent aplicate, care confera unicitate fiecarei piese de mobilier in parte.

Care sunt directiile in care doriti sa evoluati si ce noutati sunteti pregatiti sa aduceti? V-ati gandit sa acoperiti si alte piete externe, in afara de Rusia?
Noi suntem intr-o continua expansiune comerciala, care insumeaza atat exporturile catre Rusia si intreg spatiul CSI, precum si catre piete noi, precum Dubai, America de Sud, Europa Centrala si de Est, Tarile Scandinave si cele Baltice. O mutare strategica in piata o constituie, deopotriva, lansarea stilului modern. Noua linie Simex Modern a fost prezentata in premiera pe piata din Romania in cadrul Salonului International de Mobila BIFE-SIM 2014 si s-a bucurat de un real succes la targurile de profil din Occident. Prin dezvoltarea liniei Simex Modern ne propunem sa acoperim toate asteptarile si gusturile clientilor, fara insa a ne abate de la calitate, care a devenit sinonimul brandului Simex pentru clientii nostri.

‚ÄúSustinerea brandurilor romanesti prin taxe si impozite mai mici si sprijinirea acestora in demersurile comerciale la nivel international trebuie sa devina fundamentul unui mediu de afaceri romanesc prosper‚ÄĚ

Care ar trebui sa fie masurile pe care sa le ia statul, astfel incat mediul de afaceri romanesc sa-si contureze o panta ascendenta?
Corelarea politicilor publice cu nevoile mediului de business ar trebui sa constituie un prim pas important in dezvoltarea unei gandiri macroeconomice durabile si sanatoase. De asemenea, sustenabilitatea intreprinzatorilor romani ar trebui sa devina o prioritate la nivelul deciziei administratiei centrale, iar stabilirea unei politici fiscale coerente si eficiente este obligatorie in demersul de redresare a carentelor si dificultatilor cu care se confrunta mediul de afaceri autohton in momentul de fata. Sustinerea brandurilor romanesti prin taxe si impozite mai mici si sprijinirea acestora in demersurile comerciale la nivel international trebuie sa devina fundamentul unui mediu de afaceri romanesc prosper.

Daca ati avea puterea sa implementati trei elemente de business de peste hotare in Romania, care ar fi acelea?
Managementul proactiv si vizionar al companiilor de peste hotare ar trebui sa se opuna reticentei si birocratiei de la noi. Deschiderea mediului de afaceri extern fata de oportunitatile reale de dezvoltare a business-ului oferite de noile oportunitati media, vorbind aici de internet, ar trebui sa ofere un cadru mai larg de abordare a resorturilor de dezvoltare a unui business. Nu in ultimul rand, proiectele de responsabilitate sociala, implementate in mod deosebit de multinationale, denota angajamentul companiei fata de comunitatea din care face parte si constituie un vector esential de incredere si siguranta oferit de companie.

C.D.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Noi restrictii in domeniul detasarilor transnationale. Ce prevede noua directiva publicata in iulie 2018

Noi restrictii in do...

Presiunea statelor dezvoltate ale Uniunii Europene de a modifica cadrul de reglementare pr...

Digitalizarea companiilor de servicii profesionale

Digitalizarea compan...

Spre deosebire de industriile in care produsul este tangibil, in industria serviciilor pro...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole