Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Daniel Cirstea, Director general PROFI Rom Food: "Obiectivele companiei raman neschimbate: 500 de magazine Profi pana la sfarsitul anului 2016"

Dle director Daniel Cirstea, sunteti un specialist cu state vechi in business-ul Profi Rom Food si, tocmai din acest motiv, va rugam sa ne spuneti ce inseamna azi Profi pentru piata romaneasca de profil?
Profi reprezinta azi un brand important pe piata comertului de proximitate, poate cel mai important jucator la nivelul intregii tari. Profi reprezinta "reteta" care a reusit sa satisfaca atat cerintele consumatorilor finali, cat si a actionarilor sai.

Care au fost principalele realizari in ultimii ani in tot ceea ce inseamna infrastructura acestui brand?
Acum 5 ani, putini clienti asociau brandul Profi cu un lant de magazine alimentare, si aceia doar la nivelul Transilvaniei. In 2015 putem afirma ca PROFI este un brand national si sunt putini cei care nu au auzit de acest nume. Mai mult, cei care au cunostinta de brandul PROFI il asociaza cu "magazin alimentar". In decembrie 2009 erau 76 de magazine Profi, azi sunt aproape 280 de magazine Profi functionale. Cred ca asta spune totul despre realizarile noastre din ultimii ani.

Ce obiective aveti pentru urmatoarea perioada, de data aceasta din postura de director general?
Obiectivele companiei raman neschimbate: 500 de magazine Profi pana la sfarsitul anului 2016; o fidelizare accentuata a consumatorilor Profi si, nu in ultimul rand, desi dimensiunea firmei va creste, Profi trebuie sa ramana o companie cu un puternic spirit antreprenorial.

Unde se face diferenta intre Profi si ceilalti competitori?
Ceea ce ne diferentiaza este viteza de adaptare si de a raspunde la cerintele consumatorilor, acel spirit antreprenorial care nu se regaseste in companiile multinationale, aspecte datorate in principal faptului ca PROFI este o companie ale carei decizii se iau local, in Romania.

Din punctul dumneavoastra de vedere, care au fost cele mai mari greutati pe care le-a adus 2014 pentru companiile din retail?
Fiecare an are greutatile si beneficiile sale. Nu cred ca anul trecut a fost ceva MARCANT care sa ingreuneze activitatea Profi. Atat timp cat exista capacitate de adaptare, o problema operationala nu poate deveni PIATRA DE MOARA. Totusi, as remarca asa-zisa vanzare nefiscalizata, "pe caiet", care de prea mult timp este igorata de autoritati.

Cum ati caracteriza 2014 din perspectiva evolutiei pietei de profil si a tendintelor de consum?
Piata FMCG se misca incet si sigur, dar in directia buna. Consider ca nu mai asistam la fanatismul de consum al anilor 2005-2008 si nici la asa-zisa apocalipsa din 2009. Clientul a inteles ca poate cumpara mai putin, dar poate veni de mai multe ori la cumparaturi, cu atat mai mult cu cat in ultimii ani comertul modern a ajuns din ce in ce mai aproape de locul de domiciliu al consumatorului.

Era chioscurilor, buticurilor si bazarelor e de mult apusa, cel putin in mediul urban. Nu acelasi lucru se intampla si “la tara”. V-ati orientat si spre mediul rural sau in proximitatea lui?
In acest moment, PROFI opereaza magazine atat in mediul urban, cat si in mediul rural. Chiar am initiat o serie de magazine test si, in momentul in care toate procesele vor fi optimizate, veti vedea o accelerare a prezentei noastre in mediul rural, mediu foarte diferit de la o regiune la alta - PROFI trebuie sa satisfaca si clientul rural din Moldova, Transilvania sau Oltenia, dar si pe cel din zona de campie sau de deal sau clientul aflat la 40 km departare de oras. De aceea, oferta Profi pentru mediul rural necesita atentie foarte mare la detalii, caci nu exista un tablou general pentru intreg mediu rural.

Credeti ca retailul are niste reguli clare pe care, daca le respecti, ai succes? In ce directii ati avut o abordare diferita fata de competitorii dumneavoastra?
Retailul este simplu, dar nu este usor! Nu presupune cunostinte de inginerie aerospatiala, ci multa disciplina, constanta si, bineinteles, flexibilitate in tot ceea ce priveste relatia cu clientii. Abordarea diferita a Profi provine din faptul ca managementul se afla intr-o pozitie favorizata, care ii permite sa ia decizii rapide si eficiente.

“Daca eficienta si flexibilitatea ne vor aduce in stadiul de a ajunge numarul unu pe piata, ... why not?”

Ce prioritati aveti pe partea de strategie comerciala pentru 2015?
Strategia comerciala Profi va ramane neschimbata: in centrul atentiei ramane CLIENTUL. Profi trebuie doar sa urmaresca foarte atent cerintele acestuia si sa anticipeze urmatoarea "dorinta".

Credeti ca exista o corelatie directa intre dezvoltarea retailului modern in Romania si evolutia preturilor bunurilor de larg consum?
Cred ca exista o corelatie intre succes si respect pentru client. Jucatorii care isi vor respecta clientii, nu-si vor inchide business-ul. Sunt jucatori din comertul traditional care opereaza langa magazinele unui retailer modern si fac asta in continuare doar datorita respectului pe care il arata clientilor (respect = pret, sortimentatie adapata, servicii).

Ce planuri de expansiune aveti pentru 2015?
Cel putin acelasi numar de magazine noi ca si in 2014 (71), dar nu va ascund ca tintim chiar 100 de noi magazine.

Profi Rom Food este al doilea retailer din Romania. Ca nou manager tintiti prima pozitie? Este si asta o prioritate?
Profi trebuie sa-si intareasca pozitia pe piata de FMCG din Romania. Ne dorim sa operam cat mai multe magazine Profi, dar nu cu orice pret. In primul rand ne dorim sa continuam sa fim eficienti si flexibili , iar daca eficienta si flexibilitatea ne vor aduce in stadiul de a ajunge numarul unu pe piata pe termen mediu , ... why not?

Spuneti-ne 3 motive pentru care ati face cumparaturile intr-un magazin Profi.
Dati-mi voie sa va raspund prin 3 intrebari "De Ce?":
De ce nu gasiti mai mult timp sa petreceti cu familia / prietenii in timpul saptamanii?
De ce cumparati mai multe produse din hypermarket decat aveti nevoie, in loc sa folositi banii respectivi pentru inca o cafea cu prietenii?
De ce in fiecare zi peste 300.000 de romani vin in magazinele Profi si de ce sunt din ce in ce mai multi?

C.D.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Managementul generatiei cu internetul in buzunar

Managementul generat...

“Fac ce-mi spui daca recunosti cine sunt”. Acesta pare sa fie motto-ul dupa care se ghidea...

Ce spun directorii generali despre digitalizare

Ce spun directorii g...

Planul digitalizarii unei companii trebuie mai intai sa existe, dupa aceea sa fie aprobat ...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole