Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Cum cresti profitabilitatea firmei tale

Intotdeauna exista loc de mai bine. Apar intrebari despre cum sa reduci costurile, sa cresti cifra de afaceri, productivitatea si eficienta. Te intrebi daca sa te extinzi, sa te axezi pe noi produse si servicii. O buna gestionare a costurilor poate conduce la profitabilitatea companiei tale, important este sa nu scazi calitatea produselor si a serviciilor oferite. Exista desigur cateva aspecte la care trebuie sa te uiti cu atentie:

Manageriaza costurile

- Furnizori: Poti negocia o oferta noua de la furnizor care sa implice conditii mai bune? Este nevoie sa schimbi furnizorul? Daca ai raspuns afirmativ, cere oferte mai bune de la furnizorii pe care ii ai deja in baza de date.
- Finante: Serviciile puse la dispozitie de banci, ca de exemplu acordarea creditului, sunt in competitie acerba. Asigura-te ca facilitatile de imprumut care ti s-au oferit sunt unele de top din piata bancara.
- Sediul: Uita-te atent daca spatiul in care iti desfasori activitatea impreuna cu angajatii tai este folosit la maximum. Exista modalitati mai eficiente de a iti utiliza sediul? Ai vreo incapere pe care nu o folosesti si pe care ai putea sa o inchiriezi?
- Eficienta: Verifica daca poti imbunatati eficienta angajatilor tai, astfel incat sa lucreze mai putin, reducand astfel costurile cu forta de munca. Implementeaza in acest sens un sistem automat de facturare. Vei usura foarte mult munca personalului cu un software financiar-contabil, de gestiune a documentelor sau de arhivare, in functie de necesitatile companiei tale.

Revizuieste-ti oferta

Priveste in ansamblu, ce oferi tu, catre cine si la ce pret si observa daca poti sa imbunatatesti ceva in acest sens. Este o idee buna sa examinezi in mod regulat preturile, sa fii atent la modificarile din piata. Daca observi o marire a preturilor, inseamna ca le poti ridica si tu, insa intelept este sa testezi orice crestere a preturilor inainte de a le adopta pe termen lung.

De asemenea, gaseste cei mai buni clienti. Nu doar lista de preturi poate afecta profitabilitatea, ci si tipul de clienti catre care te adresezi poate sa faca o mare diferenta. Ia in considerare principiul Pareto (cunoscut ca regula 80/20) care se poate plia afacerii tale. Aplicarea principiului Pareto sugereaza ca aproximativ 80% din profitul tau este obtinut de la 20% din produsele sau serviciile oferite. Acelasi procentaj din profit este adesea castigat din 20% din procentul de clienti. Concentrarea pe clientii cei mai profitabili poate creste asadar rentabilitatea.

O intrebare importanta care apare este daca poti sa vinzi mai mult clientilor tai profitabili. Ia in considerare urmatoarele posibilitati:
- Up-selling - Atunci cand ii vinzi produse imbunatatite clientului tau, produse premium
- Cross-selling - Analizezi ceea ce cumpara clientul si ii vinzi si produse complementare
- Diversificarea - Identifici nevoile si vii in intampinarea clientului cu noi produse si servicii

Extinde-te in piata

Extinderea pe noi piete poate creste profitabilitatea, este insa un pas riscant, astfel ca trebuie sa analizezi in detaliu inainte de a incepe. Poti adapta produsele sau serviciile existente pentru piete noi? Ar fi un lucru care poate oferi venituri noi la un cost minim si este ideal pentru cresterea profitului. De exemplu, daca fabrici unelte pentru gradini, pot fi un potential si in industria constructiilor? Poti utiliza mediile sociale pentru a face cercetare si pentru a obtine opinii si feedback din partea clientilor.

Daca dezvolti un nou produs, serviciu pentru o piata noua este necesar sa iti raspunzi la o serie de intrebari:
- Ai competentele si expertiza in-house sau trebuie sa apelezi la servicii externe?
- Ai resursele disponibile pentru ca noul proiect sa functioneze?
- Poti minimiza riscul?
- Te-ai asigurat ca exista o cerere pentru noul produs sau serviciu la un pret pentru care poti obtine profit?

Parteneriatele si asociatiile te pot ajuta pentru a intra cu succes intr-o piata noua. Asadar, daca esti sigur ca ai acoprit piata existenta cat mai mult posibil, ia in considerare trecerea la noi piete.

Sursa foto: Pexels.com

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Patru elemente definitorii pentru rolul si activitatea unui lider

Patru elemente defin...

Volatilitatea mediului de afaceri si orientarea din ce in ce mai mare pe atingerea obiecti...

Noi restrictii in domeniul detasarilor transnationale. Ce prevede noua directiva publicata in iulie 2018

Noi restrictii in do...

Presiunea statelor dezvoltate ale Uniunii Europene de a modifica cadrul de reglementare pr...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole