Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

COVID-19: Ce activitati de mentenanta a facilitatilor trebuie sa executam in aceasta perioada?

In ultimele zile tot mai multe firme, fortate de imprejurari, au ales varianta home office-ului sau suspendarea activitatii pana la depasirea crizei generate de infectarea cu noul coronavirus. In consecinta, multe spatii de birouri, cladiri intregi, spatii comerciale, restaurante si asa mai departe, s-au inchis brusc, iar activitatea de intretinere si mentenanta a fost si ea in mod evident suspendata.

Exista totusi motive pentru care echipamentele unei cladiri si activitatile tehnice nu trebuie neglijate in aceasta perioada, pentru ca, odata depasita aceasta criza, sa ne putem relua activitatile in bune conditii, dar mai ales pentru a diminua riscul unor pagube financiare semnificative ce pot decurge de aici.

Se disting doua categorii de servicii de mentenanta a facilitatilor pe care trebuie sa le executam in aceasta perioada: pe de o parte cele obligatorii si reglementate de cadrul legal si pe de alta parte cele care tin de siguranta si de sanatatea locului de munca.

1. Servicii de mentenanta a facilitatilor pe care trebuie sa le executam pentru a respecta cadrul legal

Obligatiile proprietarilor pentru intretinerea instalatiilor sub presiune si a echipamentelor de ridicat inceteaza doar dupa punerea in conservare a centralelor termice respectiv, a instalatiilor sub presiune si a lifturilor. Conservarea se va face doar respectand instructiunile producatorilor echipamentelor.

In cazul centralelor termice exista doua variante de conservare: umeda si uscata.
• Conservarea uscata se aplica doar la opriri ale echipamentelor pe o perioada mai lunga de 6 luni
• In cazul conservarii umede se vor respecta indicatiile producatorului si indicatiile legislatiei in vigoare si se va avea grija sa se dozeze un inhibitor de coroziune pentru a proteja suprafetele metalice atat ale cazanelor cat si a instalatiilor impotriva fenomenului de coroziune (rugina). Parametrii de conservare trebuie monitorizati constant si notati in registrul de supraveghere al echipamentului.

Instalatiile de detectie si stingere a incendiiilor trebuie sa fie functionale pe toata durata de exploatare a unui spatiu. Prin urmare trebuie asigurata periodic mentenanta echipamentelor de detectie si, de asemenea, trebuie respectate instructiunile legale in vigoare.

Acelasi lucru se aplica si in cazul instalatiilor de stingere. Proprietarii trebuie sa ia masuri ca instalatiile sa fie functionale, sa se asigure ca grupurile de pompare sau motopompele sunt pornite si testate periodic, ca accesul la hidrantii exteriori sau interiori nu este obstructionat dar si ca acestia sunt echipati corespunzator si robinetii pot fi actionati.

2. Servicii de mentenanta a facilitatilor pe care trebuie sa le executam pentru a asigura siguranta si sanatatea locului de munca

• Mentenanta aerotermelor, VCV-urilor, aparatelor de aer conditionat sau a pompelor de caldura este extrem de importanta. In tavitele de condens poate ramane apa care, pana la evaporare, poate dezvolta micro-organisme. Toate aceste echipamente trebuie igienizate si conservate. De asemenea filtrele lor trebuie curatate si igienizate. Pentru echipamentele care folosesc apa ca agent termic trebuie avut in vedere sa nu existe pierderi de apa pe la conexiuni pentru a se evita pagubele materiale.

• Chillere-le se vor conserva conform specificatiilor producatorilor. Este foarte important ca acestea sa ramana alimentate electric si sa fie monitorizate constant.

• Mentenanta rigolelor, burlanelor, canalizarilor, baselor si a pompelor aferente: trebuie sa ne asiguram periodic ca apa pluviala se poate scurge in siguranta, ca nici unul din elementele enumerate mai sus nu sunt obstructionate, blocate sau defecte. Orice problema la sistemul de preluare a apelor pluviale poate genera pierderi materiale si financiare semnificative.

• Nu in ultimul rand trebuie sa asiguram dezinfectia locului de munca inainte de reluarea activitatii.

Toate aceste activitati dar si altele vor asigura conservarea facilitatilor in aceasta perioada si, in acelasi timp, vor asigura reluarea activitatii intr-un timp foarte scurt si fara a inregistra pierderi semnificative.

Autor: Alexandru Miculas (foto), Head of Facility Management, Facilities Management Services

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Ce iti trebuie pentru cresterea vanzarilor in 2020

Ce iti trebuie pentr...

Cresterea vanzarilor in afacerile business-to-business (B2B) are la baza un proces minutio...

Noul val in digitalizarea managementului facilitatilor

Noul val in digitali...

Lumea Managementului Facilitatilor (Facilities Management - FM) este acum una digitala. De...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole