Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Esecul in asigurarea rezilientei retelelor ocupa primul loc in top 10 riscuri pentru companiile din industria de telecomunicatii

- Pastrarea calitatii retelei si a perceptiei pozitive din partea clientilor sunt elemente esentiale in atingerea obiectivelor comerciale
- 78% dintre respondentii din sectorul telecomunicatiilor isi regandesc planurile de transformare digitala pe fondul pandemiei
- Alte riscuri pentru industrie: tulburarile geopolitice, modificarea imperativelor legate de confidentialitatea datelor si definirea viziunii 5G

Companiile din sectorul telecomunicatiilor au reusit sa faca fata exploziei gradului de utilizare a retelelor in timpul pandemiei, cu toate acestea, presiunea de a mentine rezilienta infrastructurii retelei si de a-si extinde acoperirea reprezinta principalele provocari ale acestui sector, conform raportului EY ‚ÄěPrincipalele 10 riscuri in sectorul telecomunicatiilor in 2020‚ÄĚ.

Raportul imbina cunostintele de specialitate ale EY in acest sector si informatiile obtinute in urma unor sondaje derulate in randul consumatorilor, punctand cele mai mari amenintari cu care se confrunta, in prezent, operatorii din aceasta industrie.

In contextul masurilor de izolare impuse in intreaga lume, care au declansat cresteri ale traficului de pana la 70%, operatorii de telecomunicatii si-au asumat cu succes un important rol social, in calitate de furnizori de servicii de conectivitate. Dar, avand in vedere ca o mare parte dintre consumatorii din Regatul Unit (42%) au declarat ca operatorii ar trebui sa-si concentreze resursele asupra mentinerii calitatii serviciilor de internet in banda larga, iar o treime (32%) dintre consumatorii din SUA si-au exprimat rezervele in ceea ce priveste fiabilitatea, viteza si stabilitatea conexiunii la internet la domiciliu de la inceputul pandemiei, companiile din sectorul telecomunicatiilor trebuie sa faca mai multe eforturi pentru a pastra perceptia pozitiva a clientilor asupra serviciilor pe care le ofera.

Prin urmare, pentru a avea succes pe mai departe, se impune o noua gandire a business-ului, cu noi competente asociate, in care promisiunea fata de clienti sa se schimbe de la asigurarea vitezei, la asigurarea fiabilitatii.

Cristian Carstoiu (foto), Partener, Consultanta, EY Romania: ‚ÄěAnaliza este actuala si pentru jucatorii de telecom din Romania, unde avem o comunitate larga de specialisti in tehnologie si in analiza de date. Pe fondul schimbarilor dese ale tehnologiei, ale prioritatilor de business si ale competentelor necesare personalului, transformarile digitale tind sa fie efectuate disparat in cadrul organizatiilor, fara un cadru coerent de coagulare a beneficiilor si, drept urmare, fara un impact major in rezultatele operationale ale intregii firme. Recomandam tuturor executivilor sa aloce timp, buget si resurse umane pentru a defini o strategie integrata la nivel de companie pentru transformarea digitala si pentru concentrarea pe nevoile clientilor, impreuna cu un plan¬† de implementare ambitios, dar realist, cu resurse dedicate.‚ÄĚ

Realizarea planurilor de transformare pe fondul tulburarilor geopolitice
Incapacitatea de a scala proiectele de digitalizare se situeaza pe locul al doilea pe radarul riscurilor identificate. Pandemia provocata de COVID-19 alimenteaza aceasta tendinta, avand in vedere ca, in prezent, 78% dintre operatorii telecom isi regandesc sau adapteaza viteza programelor de automatizare si de transformare digitala. In pofida acestei reevaluari, se mentin barierele din trecut, inclusiv lipsa abilitatilor necesare in analiza de date si inteligenta artificiala.

Escaladarea tulburarilor geopolitice si concurentiale ocupa locul al noualea in clasament si reprezinta, de fapt, o tema care sta la baza principalelor zece riscuri. Pe fondul perturbarilor suferite de lanturile de aprovizionare cu echipamente de retea, generate de fortele comerciale globale, exista temeri ca lansarile tehnologiei 5G ar putea fi amanate. In acelasi timp, actorii din sectorul tehnologic fac demersuri pentru a exercita un control mai mare asupra lanturilor de valoare, iar nou intratii pe piata telefoniei mobile continua sa scada tarifele pentru a castiga cota de piata.

Construirea increderii si definirea viziunii 5G, esentiale in atingerea obiectivelor comerciale
Un alt risc important, clasat pe locul al cincilea in top, vizeaza subestimarea schimbarilor imperativelor legate de protectia vietii private, de securitate si incredere. Mai putin de jumatate dintre consumatorii din Regatul Unit (47%) considera ca detin controlul asupra datelor lor din mediul online, iar rapoartele privind problemele legate de confidentialitatea datelor in contextul utilizarii diverselor aplicatii si a platformelor de apeluri video au sporit ingrijorarile in timpul pandemiei.

Raportul subliniaza ca jucatorii din industrie nu fac legatura dintre increderea clientilor si cresterea veniturilor. Aproape jumatate dintre companiile de telecomunicatii (46%) considera ca securitatea cibernetica este, mai degraba, o cerinta legala sau o necesitate in situatii de criza si nu o initiativa proactiva.

Pe pozitia a saptea se situeaza colaborarea ineficienta cu nisele de piata si cu sectorul public, adeseori din cauza unui grad de constientizare redus in ceea ce priveste beneficiile tehnologiei 5G. Potrivit raportului, desi diferite sectoare se afla in diverse etape de investitie in tehnologia 5G, toate au nevoie de sprijin in concretizarea oportunitatilor pe care le au la dispozitie.

In acelasi timp, 80% dintre companiile din toate nisele de piata doresc ca furnizorii de tehnologie 5G sa defineasca o viziune mai coerenta in acest domeniu, ceea ce evidentiaza necesitatea unui dialog mai clar.

Printre celelalte riscuri clasate pe primele zece locuri se numara: esecul in redefinirea politicilor privind forta de munca si in asigurarea incluziunii (locul trei in clasament), esecul in eficientizarea cheltuielilor de capital si in recuperarea investitiilor in retea (locul al patrulea), gestionarea deficitara a asteptarilor investitorilor si ale actionarilor (locul al saselea), incapacitatea de adaptare la un cadru legislativ in schimbare (locul al optulea) si esecul in valorificarea schimbarilor in structura pietei (locul al zecelea). Raportul integral poate fi consultat aici.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Umidificarea spatiilor interioare poate reduce transmisia coronavirusului, precum si riscul de infectie

Umidificarea spatiil...

Un studiu recent arata ca prin cresterea umiditatii aerului din spatiile interioare se poa...

7 provocari de marketing si vanzari in economia post-COVID

7 provocari de marke...

Din discutiile pe care le avem cu managerii companiilor carora le oferim servicii de consu...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole