Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

5G si IoT devin varful de lance in transformarile din telecom, in timp ce IA si automatizarea proceselor sunt inca in curs de maturizare

- 69% dintre liderii din sectorul de telecomunicatii spun ca 5G si IoT vor fi principalii vectori ai transformarii digitale
- Doar 44% vad performanta retelelor un scenariu de utilizare critic pentru inteligenta artificiala si automatizare
- 67% considera ca lipsa talentelor, calitatea datelor si planificarea pe termen lung constituie cel mai mare obstacol pentru implementarea analizei de date si a inteligentei artificiale

Liderii sectorului de telecomunicatii sunt optimisti in ceea ce priveste perspectivele transformarii digitale, dar exista o lipsa de sinergie in aplicarea tehnologiilor emergente la nivel de retea. Aceasta este una dintre concluziile studiului global EY, Accelerarea aparitiei companiilor inteligente, care include o analiza realizata de 27 de lideri din sectorul telecomunicatiilor cu privire la procesul de transformare digitala din cadrul companiilor lor.

5G si internetul lucrurilor (Internet of Things sau IoT) sunt considerate cele mai importante tehnologii emergente care vor facilita transformarea digitala in urmatorii cinci ani, potrivit declaratiilor a 69% dintre respondenti, urmate de automatizare (62%) si inteligenta artificiala (58%). Cu toate acestea, companiile de telecomunicatii utilizeaza in prezent tehnologiile digitale cu preponderenta in beneficiul clientilor, si nu al retelelor.

Aproape jumatate dintre respondenti (48%) considera ca imbunatatirea serviciilor de asistenta pentru clienti este principalul catalizator pentru adoptarea automatizarii, iar 96% cred ca imbunatatirea experientei clientului este principalul motor in utilizarea analizei de date si a inteligentei artificiale in urmatorii cinci ani. Doar 44% dintre respondenti considera ca scenariile de utilizare legate de retea sunt critice in acelasi interval.

”In Romania se vede in prezent o slaba utilizare a tehnologiilor IoT, care ar putea furniza date relevante, contribuind semnificativ la imbunatatirea serviciilor catre clienti si, ca urmare, ar putea aduce beneficii si avantaje competitive furnizorilor. Principalul motiv ar putea fi reticenta in adoptarea noilor tehnologii si a investitiilor reduse in infrastructura moderna, de tip Smart City, si in energie verde, cu toate componentele – educatie inteligenta, cladiri, transport, utilitati inteligente. Este adevarat ca toate acestea presupun viziune si planificare pe termen lung, intre unu si cinci ani, cu o gandire coerenta a resurselor necesare si cu o relationare a tuturor partilor interesate”, spune Carmen Adamescu (foto), Partener, Asistenta in Afaceri, EY Romania.

Conform concluziilor studiului, actuala abordare fata de adoptarea tehnologiilor emergente este in dezacord cu ambitiile pe termen lung ale companiilor din telecomunicatii. 76% dintre respondenti au declarat ca tehnologia informatiei si retelele au cele mai mari sanse sa beneficieze de pe urma imbunatatirii capacitatilor de analiza de date sau inteligenta artificiala in urmatorii cinci ani, in pofida reticentei companiilor de a depasi faza aplicatiilor dedicate clientilor. Aceasta disonanta este reflectata de opiniile a aproape jumatate dintre respondenti (46%), care considera ca absenta unor planuri pe termen lung este cel mai mare obstacol in calea exploatarii automatizarii la potentialul sau maxim.

Talentele si abilitatile necorespunzatoare sunt de asemenea mentionate drept obstacole importante in implementarea analizei de date si a inteligentei artificiale, potrivit unui procent de 67% dintre liderii sectorului intervievati la nivel global, in timp ce o treime dintre acestia (33%) au mentionat calitatea slaba a datelor ca obstacol semnificativ.

Intregul raport subliniaza ca este esential pentru companiile telecom sa fie mai curajoase in abordarea transformarii digitale si a inovatiei. Aproape toti respondentii (92%) au recunoscut ca trebuie sa fie mai flexibili pentru a obtine beneficii de pe urma transformarii, iar 81% sunt de acord ca ar trebui sa adopte o atitudine mai deschisa in experimentarea si valorificarea analizei de date si a automatizarii. Avand in vedere ca paleta de tehnologii si procese emergente devine tot mai mare, majoritatea respondentilor (88%) considera ca organizatia lor are nevoie de o mai buna intelegere a conceptelor de transformare digitala interconectate.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Noul val in digitalizarea managementului facilitatilor

Noul val in digitali...

Lumea Managementului Facilitatilor (Facilities Management - FM) este acum una digitala. De...

Oamenii cumpara de la oameni si in B2B

Oamenii cumpara de l...

Datorita modificarilor comportamentelor de cumparare din sfera B2B, managerii de achizitii...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole