Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Constantin Magdalina: Digitalizarea si cresterea cifrei de afaceri

Cu doar 42% dintre companii care au un website de prezentare, cu 33% dintre angajati care folosesc computerul sau 7% dintre companii care isi vand produsele online, Romania este pe ultimul loc in UE privind nivelul de digitalizare. Dar este oare vreo relatie directa intre nivelul de digitalizare al companiilor si cifra de afaceri pe care acestea le genereaza? Pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare am extras date relevante din editia 2018 a studiului Barometrul Digitalizarii companiilor din Romania, realizat de compania de consultanta Valoria.

Influenta digitalizarii – Dintre companiile respondente, cele situate in intervalul de venit 50-100 milioane euro au fost cel mai puternic influentate de digitalizare (59%), urmate de cele cu venituri de peste 100 milioane euro (50%) si de start-up-urile cu venituri sub 1 milion de euro (48%).

Cunostinte pentru transformarea digitala – Cand vine vorba de cunostintele necesare pentru implementarea digitalizarii, 61% dintre companiile situate pe intervalul de venit 10-50 de milioane spun ca sunt foarte pregatite, urmate de 56% dintre companiile cu venituri de peste 100 milioane euro si 55% dintre companiile cu venituri sub 1 milion de euro.

Modele de afaceri digitale – Pentru 75% dintre companiile cu cifra de afaceri de peste 100 milioane de euro noile modele de afaceri au schimbat in mare masura industria in care activeaza, urmate de 41% dintre companiile cu cifra de afaceri intre 50-100 milioane de euro si de 36% dintre cele cu cifra de afaceri intre 10-50 milioane euro.

Perceptia ca modelele de business digitale vor continua sa schimbe in urmatorii 1-3 ani industria in care isi desfasoara activitatea este confirmata de 47% dintre companiile cu cifra de afaceri de 10-50 de milioane si 50-100 milioane euro si de 42% dintre companiile cu cifra de afaceri de peste 100 milioane euro.

Interesant este faptul ca, in acest context, 81% dintre companiile cu cifra de afaceri peste 100 milioane euro, 75% dintre companiile cu cifra de afaceri de 50-100 milioane euro si 92% dintre companiile cu cifra de afaceri de 10-50 milioane euro spun ca modelele de afaceri digitale nu sunt o amenintare.

Leadership digital – Doar 46% din companiile cu venituri de 10-50 milioane de euro au dat responsabilitatea unui lider din top management pentru dezvoltarea digitala a afacerii, urmate de 41% din companiile cu venituri intre 1-10 milioane euro si 38% din cele cu venituri peste 100 milioane euro. Tot companiile cu companiile cu venituri de 10-50 milioane euro spun ca au si cea mai buna expertiza la nivelul top managementului ca sa evalueze si sa dezvolte un model de afacere digitala.

Valorificarea digitalizarii ca avantaj competitiv – Chiar daca in medie 58% dintre toate companiile spun ca au valorificat digitalizarea pentru a obtine avantaj competitiv ramane un procent semnificativ al celor care mai au de lucru in aceasta privinta.

Motivele pentru care companiile nu valorifica digitalizarea tin de preocuparile cu privire la securitate, 60% dintre companiile cu venituri de peste 100 milioane euro, de faptul ca nu exista consumatori digitali pentru 57% dintre cele cu venituri intre 50-100 milioane euro, respectiv rezistenta la schimbare pentru 45% dintre companiile cu venituri de 10-50 milioane euro.

Digitalizarea si cresterea cifrei de afaceri – Companiile recunosc beneficiile digitalizarii in reducerea costurilor, simplificarea proceselor, dar prea putine vad si cresterea veniturilor. Sistemele inteligente de management operational, data analytics si IoT par sa fie principalele produse/servicii pe care companiile intentioneaza sa le adopte. Cele mai multe dintre ompaniile cu venituri de peste 100 milioane euro (40%) se asteapta ca digitalizarea sa le creasca cifra de afaceri cu 10%-20% in urmatorii 3 ani. In schimb companiile cu cifra de afacerii de 50-100 milioane de euro (42%) se asteapta sa le creasca cifra de afaceri cu doar 1%-5%.

In concluzie, rezultatele studiului arata ca firmele cu venituri mari sunt puternic interesate sa implementeze solutiile digitale ca sa-si consolideze pozitia dominanta in piata. Firmele mici sunt privilegiate deoarece acestea fie au un ADN digital, fie au foarte putin de schimbat in modelul lor de business pentru digitalizare. Astazi solutiile digitale sunt customizate pentru fiecare palier de venit si schemele de finantare ale investitiilor sunt foarte diverse. Iata de ce putem spune ca avantajul digitalizarii este in ochii celor care stiu sa-l vada.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert, Tendinte si tehnologii emergente

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Managementul generatiei cu internetul in buzunar

Managementul generat...

“Fac ce-mi spui daca recunosti cine sunt”. Acesta pare sa fie motto-ul dupa care se ghidea...

Ce spun directorii generali despre digitalizare

Ce spun directorii g...

Planul digitalizarii unei companii trebuie mai intai sa existe, dupa aceea sa fie aprobat ...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole