Cum te ajuta cursurile de leadership sa avansezi in cariera
Ca sa devii un lider de succes este nevoie sa treci prin multe etape, si sa dobandesti niste abilitati cruciale de-a lungul drumului. Daca vrei sa avansezi in cariera sau sa incepi o afacere proprie, trebuie sa iti dezvolti niste abilitati specifice. Poti face asta citind carti, mergand la cursuri si evenimente, dar mai ales prin prezenta constienta in meseria pe care o faci. Fiind atent la modul in care lucrezi tu si ceilalti, prin gasirea unui mentor sau a unui coach, poti sa evoluezi in cariera si sa devii un lider de succes.
Daca vrei sa iesi in evidenta intr-un timp mai scurt, poti sa faci si cursuri de leadership care te antreneaza si iti permit sa-ti imbunatatesti abilitatile de lider. Inveti in ritmul tau, acasa sau la birou, poate chiar ascultand un curs audio in masina. Azi exista solutii pentru a-ti dezvolta aceste abilitati.
Abilitatile de leadership pe care companiile le cauta la angajatii de top:
Inteligenta emotionala. Oamenii cu o inteligenta emotionala ridicata recunosc cu usurinta emotiile lor, dar si ale altora. Acest lucru le permite imbunatatirea abilitatilor interpersonale si reducerea stresului, ambele esentiale pentru un leadership bun. Unii oameni au din nastere o inteligenta emotionala mai ridicata, in timp ce altii trebuie sa o dezvolte cu ajutorul cursurilor si a sedintelor de coaching.
Gandirea strategica. Ganditorii strategici pot sa evalueze situatii, sa dezvolte planuri alternative de actiune si sa identifice probleme-cheie. Pentru toti liderii este foarte important sa poata vedea imaginea de ansamblu, iar ajuta la obtinerea cunostintelor necesare crearii de planuri cu ajutorul gandirii strategice. Aceasta abilitate te ajuta sa rezolvi probleme in mod eficient si sa atragi atentia angajatorilor.
Strategii de implementare. Ca sa devina lideri, oamenii trebuie sa fie dispusi sa puna in aplicare noi strategii. Sa schimbi un sistem care functioneaza nu este usor, iar liderii au nevoie de abilitatea de a-i inspira pe altii sa ii urmeze si sa sustina noua strategie. Cursurile de leadership iti pun la dispozitie tehnici si cunostinte necesare pentru a putea implementa schimbari.
Inovatie. Lumea afacerilor este plina de complicatii, iar angajatorii cauta indivizi creativi care pot gasi noi feluri de a rezolva probleme. Liderii foarte buni trebuie sa stie sa combine ratiunea cu creativitatea.
Comunicarea. Una dintre cele mai importante abilitati pentru un lider este aceea de a comunica. Managerii si liderii trebuie sa aiba cunostinte de ascultare, comunicare scrisa si orala, deoarece chiar daca ai idei geniale, nu le vei putea implementa daca nu le comunici. Abilitatile de comunicare pot fi dezvoltate si ascutite prin cursuri, seminarii si prin prezenta constienta in orice discutie pe care o porti.
Asadar, solutii exista. Trebuie doar sa vrei sa fii un lider, sa avansezi in cariera si ii inspiri si pe altii sa fie mai buni la locul de munca.
Daniela Irimia, Trainer de dezvoltare personala
Sursa foto: https://pixabay.com/en/achievement-agreement-business-3385068/



