Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Mai mult de 95% din consumul total de bere din Romania este produs la nivel local

• Anul 2013, cel mai slab consum de bere din ultimii 5 ani

Sectorul berii este unul dintre putinele sectoare din Romania care are inca o productie locala in crestere. Mai mult de 95% din consumul total de bere din Romania este produs la nivel local, conform studiului The Contribution made by Beer to the European Economy, realizat de EY si Regioplan pentru asociatia Berarii Europei. Acest lucru este, de asemenea, demonstrat de datele privind importurile din statele membre ale UE si terte tari, care sunt relativ scazute.

In 2012, pe piata berii din Romania functionau 17 unitati de productie, inclusiv 2 micro fabrici, apartinand celor 12 companii producatoare de bere, cu mult mai putin decat in urma cu 20 de ani, cand existau peste 100 de centre de productie.

In acelasi timp, consumul de bere a reintrat pe o tendinta descrescatoare in anul 2013, dupa ce in 2012 crescuse fata de anul 2011, asa cum rezulta din datele din studiul citat anterior coroborat cu datele Asociatiei Berarii Romaniei. 2012 a fost de altfel singurul an de crestere a consumului din 2008 incoace. Mai mult de atat, consumul in 2013 a ajuns la 16,3 milioane hectolitri, ceea ce reprezinta cel mai scazut nivel al consumului din ultimii 5 ani si o scadere de 10% fata de nivelul anului 2012.

De asemenea, obiceiurile de consum de pe piata berii din Romania se schimba pe fondul scaderii puterii de cumparare. In 2012, consumul casnic de bere a continuat sa creasca, ceea ce a generat o extindere mult asteptata a pietei totale a berii. O parte dintre companiile producatoare de bere au castigat noi consumatori, odata cu lansarea de noi tipuri de bere in vara anului 2012. Piata de retail in crestere a generat insa o scadere a consumului de bere in baruri, pub-uri si restaurante, in linie cu tendinta prezenta si in multe alte state membre ale Uniunii Europene.

Astfel, tot mai multi consumatori romani opteaza pentru o bere mai ieftina, o tendinta care a devenit tot mai pronuntata in ultimii ani, conform raportului EY Regioplan The Contribution made by Beer to the European Economy.

Cum berea la sticla este, in general, mai scumpa decat cea la doza, vanzarea de bere la sticla a inregistrat, de asemenea, un declin semnificativ incepand cu anul 2008. In acelasi timp, companiile producatoare de bere au subliniat faptul ca diferenta de pret intre segmentele de produse inferioare si cele superioare este in scadere: prin vanzarea de bere la PET de dimensiune mare, segmentul inferior a castigat mai mult teren in detrimentul segmentului superior.

O tendinta negativa pe piata berii din Romania a rezultat si din intensificarea concurentei, generand o scadere a marjelor si o presiune asupra companiilor producatoare de bere de a-si promova brandurile proprii. Companiile producatoare de bere s-au confruntat, de asemenea, cu o crestere a costurilor la materiile prime, a energiei si utilitatilor implicate in procesul de fabricare.

Asadar, sectorul berii se afla sub presiune, supape posibile pentru a se relaxa fiind o vreme buna in aceasta vara, care ar da un impuls consumului, introducerea in continuare a unor produse noi pe piata, care sa genereze cerere noua, sau o crestere a economiei romanesti intr-un ritm mai alert decat in ultimii ani, ceea ce ar duce la o putere de consum mai mare. Vestea buna vine de la Institutul National de Statistica, conform caruia consumul privat de produse alimentare (in serie ajustata) este pe tendinta crescatoare din iulie 2013, inregistrand crestere inclusiv in luna martie 2014.

Autor: Alina Cinca (foto), Manager Transaction Advisory Services, EY Romania

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Auditorul Financiar - profesionistul potrivit pentru misiunea de Audit AML®

Auditorul Financiar ...

Odata cu aparitia Legii 129/ 2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si fin...

Headhunting sau Direct Search – De ce? Ce doleante comune au candidatii si angajatorii

Headhunting sau Dire...

Pe o piata a muncii, asa cum se prezinta ea acum in Romania, cand criza specialistilor est...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole

Update cookies preferences