Compania Dumagas Transport atinge pragul de echilibru financiar
Compania obtine cea mai buna performanta operationala si financiara din ultimii 10 ani
Dumagas Transport S.A. estimeaza o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro pana la sfarsitul anului si se asteapta sa incheie 2015 cu un usor profit. Prin comparatie, anul trecut, compania a inregistrat o pierdere de 4,5 milioane de euro la o cifra de afaceri de 42 milioane de euro.
In acest moment liniile principale de business ale companiei genereaza un profit operational intre 8 si 20%. Cea mai semnificativa contributie la realizarea profitului operational o are divizia de transport specializat cu cisterne si transportoare, urmata de transportul international de marfuri la prelata. Investitia majora a ultimelor 12-14 luni s-a concentrat pe reinnoirea flotei Dumagas cu 121 capete tractor MAN si RENAULT, 105 semiremorci prelata, 16 cisterne alimentare, 15 dube dubla-temperatura si 4 camioane de distributie secundara cu dubla temperatura.
“2015 a fost un an al consolidarii operatiunilor de transport comunitar unde am obtinut un numar de parteneriate importante, in special in industria auto, care ne-au ajutat sa stabilizam compania si sa mentinem trendul de insanatosire”, a declarat Mircea Vlah (foto), Director General al Dumagas.
Motoare de crestere pentru Dumagas in 2015 si investitiile prognozate pentru 2016
Rezultatele obtinute s-au datorat investitiilor in flota cu efect asupra costurilor de intretinere si mentinerea unui regim normal de exploatare al camioanelor, monitorizarii stricte a performantelor per camion, planificarii si controlului operatiunilor – care au adus un plus de 2-3% in profitul operational per total flota. De asemenea, disciplina, buna organizare operationala si pregatirea profesionala a soferilor au contribuit la imbunatatirea parametrilor de consum si exploatare a camionului si au stopat pierderile datorate deteriorarii marfurilor sau neglijentei in operare. Clientii noi si renegocierea contractelor cu cei existenti au constituit un alt generator de crestere pentru Dumagas.
“Anul viitor va marca trecerea intr-o etapa de consolidare a rezultatelor si dezvoltare sustenabila a operatiunilor de transport si logistica. Investitiile planificate pentru 2016 se incadreaza in intervalul 3-4 milioane de euro si vor fi directionate catre modernizarea flotei in zona de transport international la prelate, de distributie nationala cu temperatura controlata si eficientizarea infrastructurii de IT si comunicare. De asemenea, transportul si logistica nationala de frig reprezinta un obiectiv strategic pentru 2016-2017 in vederea pozitionarii noastre ca jucator principal in segmentul distributiei de marfuri perisabile”, a adaugat Mircea Vlah.
Industria de transport din Romania, marcata inca de probleme
Industria transporturilor si logisticii se confrunta cu o serie de provocari atat la nivel national cat si international ce vizeaza in special forta de munca si costurile asociate acesteia, care influenteaza in mod negativ rezultatele si performantele companiilor din domeniu:
- Lipsa soferilor profesionisti, pregatiti si adaptati exigentelor clientilor, care sa opereze cu aparate si tehnologie moderna, sa comunice corect, rapid si in timp util, tineri care sa isi doreasca sa inceapa o cariera in acest domeniu.
- Concurenta acerba a firmelor de transport din alte tari comunitare care importa soferi pregatiti sau inregistreaza camioane in Romania, dar in schimb nu servesc piata si clientii de aici. Aceasta concurenta este dublata de o serie de restrictii noi impuse la nivelul costurilor salariale si operationale in tarile lor de origine (Franta, Germania, Belgia etc.) – de exemplu, legea MiLog (salariul minim impus de Germania si probabil urmat in viitor de alte tari; pauze obligatorii la hotel impuse de Franta, Belgia si urmate la fel de alte tari; controale nejustificat de stricte in tari precum Elvetia, Franta sau Austria, aplicate disproportionat firmelor de transport din estul Europei.
- Legislatia romana cu privire la plata diurnei soferilor este neclara si ar putea aduce costuri nejustificat de mari in viitorul apropiat – riscul impozitarii diurnei si cresterea costurilor directe de operare.
- Costul nejustificat de mare al asigurarilor obligatorii RCA ar putea crea un precedent si muta o parte din flota si operatiuni in una din tarile vecine.
- Recuperarea cu dificultate a accizei la motorina reprezinta un alt blocaj in managementul numerarului si in dezvoltarea firmelor mici si mijlocii.



