Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Miruna Suciu, Managing Partner: „Imi doresc sa facem din Suciu Popa firma de avocati unde si clientii si avocatii vin din convingere si raman alaturi de noi pentru ca se simt confortabil”

Doamna avocat Miruna Suciu, vorbim azi de o noua entitate aparuta pe piata avocaturii din Romania, si anume casa de avocatura Suciu Popa & Asociatii. Prin ce se individualizeaza noul brand de alte firme concurente din piata locala, cum se va pozitiona si care sunt obiectivele pe care le veti aborda in acest an?

Suciu Popa este un concept nou care se distinge de alte firme de avocatura de pe piata din Romania printr-o abordare proactiva a proiectelor si dosarelor in lucru, combinate cu orientarea catre maximizarea beneficiilor clientului si protectia intereselor sale de o maniera robusta, proactiva si profesionista la cel mai inalt nivel. Bazandu-se pe conceptul potrivit caruia fiecare client lucreaza cu un partener dedicat, care il asista permanent, pe tot parcursul proiectului, si o echipa specializata care ofera cel mai bun raport calitate-pret, Suciu Popa isi propune sa devina alegerea naturala atat a jucatorilor locali si internationali, cat si a autoritatilor de reglementare care doresc o abordare juridica in profunzime si integrata a chestiunilor juridice cu care se confrunta.

Cati avocati aveti in firma, cati dintre ei sunt parteneri, ce specializari au si daca va propuneti o marire a echipei pentru urmatoarea perioada?

Suciu Popa include 20 de avocati, dintre care 5 parteneri, activi cu preponderenta in arii precum: Fuziuni & Achizitii/Privatizari, Drept Bancar si Finantari, Energie & Resurse Naturale, Infrastructura & Achizitii Publice/PPP, Litigii & Arbitraj, Imobiliare, Piete de Capital, Restructurari & Insolvente, Drept Corporativ & Societar si Dreptul Concurentei. Obiectivul nostru este ca, in urmatoarele 12 luni, sa marim echipa cu pana la 8-10 avocati. In acest moment, echipa este formata preponderent din avocati seniori, cu experienta profesionala individuala de minim 7-10 ani, toti avand track record si implicare in proiecte de anvergura pe piata din Romania.

Care dintre ariile dvs de competenta credeti ca vor fi cele mai solicitate si pe care dintre ele veti pune accent in acest an?

In primul trimestru, constatam un interes sporit al clientilor pentru servicii in zona de fuziuni & achizitii, litigii, energie & gaze naturale, dar si finantari de proiecte si restructurari. Este natural acest trend, el pare a merge in linie cu piata si o reflecta as spune in mod fidel.

Cine sunt clientii pe care ii vizati cu aceasta noua structura?

Ne adresam deopotriva companiilor locale si multinationale, fondurilor de investitii de tip private equity si institutiilor financiare. Ne propunem sa ne construim portofoliul axandu-ne pe calitatea prestatiei avocatiale pe care o livram clientilor nostri si pe experienta indelungata a avocatilor care ne compun echipa; in ultimele doua luni, am reusit sa atragem un numar de clienti care ne face sa privim increzatori in viitor, portofoliu pe care evident ne vom concentra toate eforturile pentru a-l extinde in perioada imediat urmatoare, asa cum de altfel este si normal pentru o firma aflata in primul an de activitate.

Care sunt atuurile pe care ar trebui sa le detina un bun avocat de business si, nu in ultimul rand, ce profile de candidati cautati pentru a fi eligibili sa intre in firma dvs de avocatura?

Din fericire, toti colegii cu care am plecat la drum cand am fondat Suciu Popa impartasesc aceleasi valori si principii profesionale, sunt profesionisti entuziasti, determinati sa dea ce este mai bun si au o mare calitate: spiritul de echipa si dorinta de a excela profesional intr-un mediu in care respectul pentru oameni este cuvantul cheie. Prezenta lor alaturi de noi in echipa ne onoreaza si ne obliga sa reusim sa facem ceea ce ne-am propus atunci cand am decis sa plecam la drum: sa construim o firma de avocati ca un loc in care sa venim la lucru de placere, sa cream valoare si sa fim cei mai buni. Imi doresc sa mentinem viu entuziasmul si spiriritul de echipa si atunci cand firma se va extinde, iar pentru asta eu si partenerii mei ne-am propus ca si pe viitor sa alegem oameni cu remarcabile abilitati profesionale, dar si umane si sa cultivam solidaritatea si dorinta de auto-depasire, fara de care niciun business nu poate supravietui pe termen lung.

Lupta orgoliilor in avocatura este, in opinia noastra, cea mai inversunata, mai ales ca au aparut lupii tineri care, nu de putine ori, au inregistrat succese rasunatoare. Cum comentati?

Orgoliul are doua fatete, una pozitiva, cea care ne ajuta sa ne imbunatatim permanent prestatia, sa crestem profesional si sa castigam increderea si recunoasterea celor din jur, dar si una negativa, daunatoare, care consta in exacerbarea individualismului si convingerea ca suntem infailibili sau cei mai destepti... cu siguranta orgoliul manifestat in aceasta maniera, in avocatura ca si in orice alta profesie nu poate fi decat toxic si pana la urma distructiv. In mediul de business actual isi fac loc tot mai mult concepte noi care tind sa elimine dintre leaderi persoanele cu bune calificative profesionale, dar cu abilitati personale si umane scazute, pe egoistii patologici, persoanele conflictuale si pe cele care nu au consideratie pentru membrii echipei si semeni in general. In munca avocatiala, cred ca noile concepte de leadership sunt cu atat mai importante, pentru ca avocatii lucreaza eminamente cu mintea, au de regula un program prelungit la birou sau cu clientii si de aceea trebuie sa li se asigure un mediu prietenos, pozitiv, mai putin autocrat si pe cat posibil participativ pentru a da randament maxim.

„In 2016, cred ca vom mai vedea regrupari si poate si scindari de echipe, care pana la urma reprezinta miscari firesti intr-o piata competitiva”

Cum vedeti 2016 pentru piata avocaturii de business din Romania si, implicit, pentru societatea pe care o conduceti?

Anul 2016 cred ca va aduce o crestere a activitatii firmelor de avocatura care poate fi semnificativa daca este corect valorificata, ariile de practica in care vom vedea proiecte noi fiind litigiile, arbitrajele, restructurarile, insolventa, dar si finantarile, resursele naturale si energia regenerabila. Piata serviciilor avocatiale in Romania este competitiva, fiind marcata de prezenta unui numar mare de firme locale si internationale care furnizeaza servicii specializate in multe dintre ariile de practica de interes pentru companii. In 2016, cred ca vom mai vedea regrupari si poate si scindari de echipe care pana la urma reprezinta miscari firesti intr-o piata competitiva in care businessul este din ce in ce mai specializat si mai demanding cu toti furnizorii de servicii profesionale, inclusiv avocatii.
Pentru noi, tendintele actuale ale pietei reprezinta o oportunitate de crestere pe care ne dorim sa o valorificam la maximum, intrucat, pe de o parte, avocatii, chiar cei cu experienta mare sunt mult mai mobili astazi si mai inclinati spre schimbare, de unde si posibilitati sporite de recrutare intr-un mediu tanar si dinamic ca Suciu Popa, iar clientii, pe de alta parte, dovedesc o mult mai mare rigoare in alegerea avocatilor cu care lucreaza si solicita tot mai des rezultate palpabile si valoare adaugata, iar aceste lucruri devin o constanta a mediului de business si in Romania.

Cat de mult conteaza renumele in succesul/pozitia unei firme de avocatura pe piata si cat conteaza capitalul uman? Se completeaza sau pot merge separat?

E foarte important sa pornesti la drum cu oameni valorosi, cu experienta, care au aceeasi viziune si se adapteaza usor la standardul de calitate promovat de fondatorii firmei. Cred ca ‘omul sfinteste locul’, iar atunci cand acest dicton se completeaza cu un bun renume al echipei de profesionisti care compun firma, brand-ul se construieste pas cu pas, in mod firesc, si ajunge sa treaca testul timpului.

„Business-ul fara atentie la oamenii care il compun este sortit esecului”

Credeti ca mediul de business constientizeaza din ce in ce mai mult importanta consultantei juridice permanente sau apeleaza in continuare in ultimul moment? Cat de importanta este asistenta specializata in aceasta perioada inca dificila, de instabilitate economica si fiscala?

Cred ca mediul de business local se afla pe o curba evolutiva pozitiva, ascendenta, in care managerii si deopotriva antreprenorii au inceput sa constientizeze din ce in ce mai serios nevoia de consultanta specializata, de preventie si training in legatura cu aspectele juridice pe care business-ul lor le imbraca. De pilda, advice-ul pe chestiuni legate de regulatory si compliance este din ce in ce mai solicitat din partea avocatilor si tot mai multi clienti admit astazi ca angajarea de suport extern in astfel de aspecte isi dovedeste utilitatea in conditiile actuale ale pietei, marcate de diverse incertitudini si ambiguitati, atat la nivel legislativ cat si institutional.

Aveti vreun motto care va conduce in viata, care va da putere sa incepeti o noua zi?

Munca de avocat axat pe consultanta de business presupune multe ore petrecute la birou si in intalniri cu echipa, clientii, consultantii si partenerii de afaceri. Sumarizand, munca noastra, a avocatilor, se bazeaza mult si pe lucrul individual, dar si pe lucrul cu oamenii, networking-ul si comunicarea permanenta fiind necesar a fi imbinate cu munca avocatiala propriu zisa, fara abatere, pe fiecare dosar si proiect in parte. Din acest punct de vedere, cred ca motto-ul meu este «Priveste in viitor cu incredere si fa bine tot ceea ce iti propui» dar si «Business-ul fara atentie la oamenii care il compun este sortit esecului».

Un mesaj pentru clientii si partenerii dvs la inceput de 2016.

Economia locala da semne incurajatoare la acest inceput de an, si ca atare imi indemn clientii sa aiba incredere in piata locala si sa valorifice cu intelepciune oportunitatile pe care le ofera Romania, o piata mult mai ofertanta in opinia mea decat multe alte piete mai mature din regiune.
Cum recent le uram si colegilor mei la un pahar de sampanie in cinstea noului nostru inceput, imi doresc sa avem liniste si sa fim sanatosi ca sa putem face din Suciu Popa firma de avocati unde si clientii si avocatii vin din convingere si raman alaturi de noi pentru ca se simt confortabil.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Auditorul Financiar - profesionistul potrivit pentru misiunea de Audit AML®

Auditorul Financiar ...

Odata cu aparitia Legii 129/ 2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si fin...

Headhunting sau Direct Search – De ce? Ce doleante comune au candidatii si angajatorii

Headhunting sau Dire...

Pe o piata a muncii, asa cum se prezinta ea acum in Romania, cand criza specialistilor est...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole

Update cookies preferences