ACT, brandul romanesc de tacamuri create special pentru persoanele care sufera de artrita, a lansat o campanie de finantare pe Indiegogo
ACT este brandul romanesc care isi propune sa ajute persoanele care sufera de artrita si de alte boli care afecteaza mobilitatea membrelor superioare cu ajutorul unui set de tacamuri flexibile, adaptate special pentru acestia. Proiectul a fost lansat si pe Indiegogo, pentru a obtine o finantare de 7.000 de euro.
Tacamurile inovatoare au fost create de Alexandra Matei, romanca de 23 de ani, care a lucrat la imbunatatirea prototipului inca din perioada de studentie la Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” din Bucuresti.
Obiectivul a fost crearea unor tacamuri care sa readuca utilizatorilor mobilitatea si sa le redea bucuria de a manca. In prezent, exista 500 de milioane de persoane care sufera de afectiuni de mobilitate in intreaga lume, iar Alexandra spera sa îi ajute cu creațiile sale.
„ACT a pornit ca un proiect de diploma pentru design in cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu”, pe care apoi mi-am dorit sa il transform intr-un proiect care sa ii ajute pe cei din jur cu adevarat. Asa am creat setul de tacamuri flexibile dedicat persoanelor care sufera de artrita sau de alte boli care afecteaza mobilitatea membrelor superioare si care isi doreste sa readuca independenta, mobilitatea si sa redea bucuria de a manca.”, a povestit Alexandra Matei.
Bolile articulare evolueaza de-a lungul timpului, iar nevoile se schimba. Din acest motiv ACT are un maner flexibil care sa se poata adapta tipului de boala si stadiului acesteia. Exista numeroase configurații ale manerului tacamului, iar utilizatorii au posibilitate sa isi creeze propriul design de maner care sa raspunda nevoilor personale.
“ACT a fost rezultatul unui an de cercetare a bolii, studiu cu profesorii de la universitate si cu mentorii din acceleratorul Nod. A fost o perioada cu multe schițe, machete si testari de materiale. Fiecare prototip a fost testat de beneficiari si îmbunatațit permanent pe baza feedback-ului direct. Asa am ajuns la cel de al 5-lea prototip care este si produsul final.”, a explicat Alexandra Matei.
ACT a castigat anul acesta faza nationala a concursului Hillary Social Enterprise 4 Women by Erasmus+ si a reprezentat Romania in faza internationala din Olanda, alaturi de alte sapte proiecte sociale.
Â
De asemenea, ACT este unul dintre cele 9 proiecte selectate in programul Level-Up, primul accelerator de makeri din Romania organizat de Nod Makerspace si Babele, in parteneriat cu Banca Transilvania si Bosch. In cadrul acestui program tanara designer de produs a lucrat timp de cinci luni la imbunatatirea produsului cu ajutorul mentorilor din program.
In seara aceasta, pe 2 octombrie, are loc evenimentul organizat Level-up Demo Day: Meet the Makers unde Alexandra va prezenta prototipurile si va lansa campania de crowdfunding de pe INDIEGOGO, cu ajutorul careia isi propune sa faca o pre-vanzare a produsului si sa stranga suma de bani necesara pentru a produce tacamurile si pentru a dezvolta acest business social. Obiectivul campaniei de crowdfunding este sa stranga suma de 7.000 de euro.