Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

7 metode de generare a oportunitatilor de vanzare online

Vanzarile online sunt complet diferite comparativ cu cele fata-in-fata. Cu exceptia cazului in care vindeti un produs care exploateaza comportamente de cumparare impulsiva, poate fi dificil ca in mediul online sa generati vanzari imediate dintr-o singura campanie publicitara.

De ce?  Deoarece, din punct de vedere psihologic, la baza procesului de cumparare sta increderea. Potentialul cumparator are nevoie sa construiasca o baza de incredere inainte de a actiona. De aceea, in medie, un potential client trebuie sa interactioneze cu o companie sau un brand de 15-20 de ori inainte de a face o achizitie.

„Palnia de vanzare” este un termen care desemneaza procesul de vanzare, de la momentul in care cineva afla despre o companie sau un brand pana cand face prima achizitie in mediul online. Atunci cand specialistii in marketing se refera la o palnie de vanzare, ei vorbesc in general despre aceasta ca despre un proces automat declansat de o actiune pe website-ul companiei sau in social media.


Pentru a genera oportunitati de vanzare, potentialilor cumparatori li se ofera materiale care aduc multa valoare in schimbul adresei de e-mail sau a altor date de contact. Iata opt idei pe care le puteti folosi in acest scop.

1. E-book-uri
In timp ce descarcarile de carti electronice sunt o metoda verificata de generare de oportunitati de vanzare, crearea unei carti electronice bune este un proces care necesita mult timp. Desi nu trebuie sa aiba multe pagini, aceasta chiar trebuie sa aduca multa plus-valoare. Cartile electronice care sunt in esenta brosuri de vanzare sunt nerecomandate deoarece nu ofera, ci cer – ceea ce nu este apreciat.

Imaginati-va ca va aflati in primele etape ale stabilirii relatiei de incredere cu potentialii clienti. Daca cineva va ofera adresa de e-mail si primeste o resursa cu valoare mica sau fara valoare, va iesi din palnia de vanzari si ati pierdut o oportunitate. Daca nu aveti timp sa creati un e-book de calitate care sa va identifice in mod clar ca expert in materie, alegeti un mod diferit de a atrage oportunitatile de vanzare.

2. Webinarii
Oamenii folosesc de ani de zile seminarii online pentru a genera potentiali clienti. Ele pot fi o modalitate excelenta de a incepe procesul de vanzare, deoarece ofera posibilitatea de a va prezenta expertiza, valorile si misiunea.

La fel ca o carte electronica, seminariile web trebuie sa ofere valoare. Este in regula sa anuntati o oferta speciala participantilor, dar nu faceti din intregul webinar un punct de vanzare. Ganditi-va la el ca la degustare initiala, nu ca la un festin.

3. Sfaturi practice
Materialele care ofera sfaturi practice urmeaza o formula similara cartilor electronice, fiind in acelasi timp o resursa mult mai simpla. Documentele de Tips & Tricks au un format in care se sare peste educatia asupra conceptelor si a tuturor motivelor pentru care cititorul ar trebui sa faca ceva. In schimb, acestea se concentreaza pe zona practica si explica mai ales CUM.

Acestea sunt cateva dintre cele mai utilizate formate:

- Ghiduri care arata pas-cu-pas cum se realizeaza sarcini specifice (de exemplu, cum se activeaza subtitrarile pe YouTube)
- Liste de verificare (de exemplu, toate lucrurile pe care trebuie sa le faca proprietarul unei companii atunci cand adauga un membru in echipa)
- Colectii de sfaturi (de exemplu, „5 abordari practice pentru a reusi pe retelele sociale”)
- Sabloane (de exemplu, un anumit tip de document pe care utilizatorii il pot personaliza pentru afacerea lor)

4. Continut video
Clientii sunt de patru ori mai inclinati sa vizioneze un videoclip decat sa citeasca despre un produs, iar 52% dintre comerciantii din intreaga lume spun ca videoclipurile sunt continutul cu cel mai bun randament al investitiei. Asta inseamna ca utilizatorii vor fi potential mai interesati de un videoclip decat de o carte electronica. Unii specialisti in marketing de continut ofera gratuit primele minute ale unui videoclip care ofera multa valoare pentru a atrage privitorii, apoi cer o adresa de e-mail pentru ca acestia sa poata continua sa vizioneze.

5. Teste, diagnoze sau chestionare
De cate ori ati dat clic pe un test pentru a afla ce tip de personalitate aveti sau cat de bine cunoasteti un anumit domeniu? Desi, uneori, aceste abordari se simt ca si clickbait, daca sunteti mai creativi, puteti face din testele, diagnozele si chestionarele online o modalitate instructiva/distractiva de a atrage publicurile tinta si potentiali clienti.

6. Perioade de incercare gratuita
Multi oameni nu doresc sa faca o achizitie pana cand nu sunt siguri ca un serviciu este potrivit pentru ei. O perioada de incercare gratuita elimina riscul achizitiei pentru ei. Aceasta este, de asemenea, o sansa excelenta de a atrage un utilizator si de a face serviciul pe care il oferiti unul fara care nu poate trai.

7. Cursuri gratuite
Aceasta ar putea fi cea mai importanta optiune din toata aceasta lista, iar daca este bine implementata, da rezultate excelente. Ideea este de a oferi un curs prin lectii zilnice trimise pe e-mail. Desi suna descurajant, e-mailurile nu trebuie sa fie lungi si pot utiliza resursele existente.

Motivul pentru care functioneaza atat de bine este ca veti construi incredere pe o perioada ceva mai lunga de timp. Desigur trebuie sa oferiti suficiente informatii pentru ca oamenii sa vada clar valoarea de a continua sa va prefere dupa incheierea perioadei cursului gratuit.

In concluzie
Vanzarea in mediul online are loc dupa o serie de interactiuni intre potentialii cumparatori si brandul, produsele sau serviciile unei companii. Pentru a genera aceste interactiuni sunt necesare tactici de content marketing care sa avanseze potentialii clienti prin palnia de vanzare. O combinatie a tipurilor de tactici descrise mai sus va da intotdeauna rezultate. La Mind Shop avem experienta necesara pentru a va ajuta. Pentu detalii concrete ne puteti contacta la Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea..

Articol de Angela Calina (foto), Managing Partner Mind Shop

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

7 metode de generare a oportunitatilor de vanzare online

7 metode de generare...

Vanzarile online sunt complet diferite comparativ cu cele fata-in-fata. Cu exceptia cazulu...

Umidificarea spatiilor interioare poate reduce transmisia coronavirusului, precum si riscul de infectie

Umidificarea spatiil...

Un studiu recent arata ca prin cresterea umiditatii aerului din spatiile interioare se poa...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole